Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

Chmura bardziej popularna w USA niż w Europie

Cloud FutureInteractive Intelligence Group Inc., dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, zauważa że firmy amerykańskie zdecydowanie częściej niż europejskie wykorzystują technologie chmurowe (cloud computing), co wynika najprawdopodobniej z ich większej świadomości i otwartości technologicznej oraz lepszych warunków gospodarczych w ostatnich latach.


Według najnowszego raportu firmy Frost & Sullivan "Future of Cloud Computing Technologies in Enterprises in the United States and Europe", w ciągu najbliższych trzech lat ta dysproporcja dodatkowo wzrośnie, ze względu na większą dynamikę inwestycji chmurowych w Stanach Zjednoczonych.

Rynek technologii cloud computing nieustannie się rozwija. Według badań Frost & Sullivan aktualnie około 43% firm europejskich i amerykańskich wykorzystuje rozwiązania chmurowe. W ciągu najbliższych trzech lat liczba ta wzrośnie do 52%. Jednak istnieje znacząca różnica w przyjęciu chmury w Stanach Zjednoczonych (48%) i Europie (38%). Firmy amerykańskie również bardziej inwestują w technologie cloud computing. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech lat aż 62% przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych będzie wykorzystywać aplikacje chmurowe, podczas gdy w Europie odsetek ten nie przekroczy 43%.

"Niestety, poziom świadomości polskiego biznesu na temat chmury jest wciąż jeszcze niski. Dominują obawy przed nową technologią, brakuje analizy strategicznej, firmy też często narzekają na brak fachowego doradztwa ze strony dostawców usług. To główna bariera w rozwoju technologii cloud na naszym rynku. Nie jest to jednak problem nie do pokonania. Przedsiębiorcy szukają możliwości usprawnień działalności i obniżenia jej kosztów, a chmura obliczeniowa świetnie się do tego nadaje. Przedstawienie konkretnej analizy finansowej korzyści z migracji do chmury, demonstracja procedur zarządzania bezpieczeństwem i wizyty referencyjne u klientów już wykorzystujących rozwiązanie chmurowe często pozwalają przekonań największych sceptyków" - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence.

Ponad 63% spośród ankietowanych wykorzystujących technologie cloud computing uważa, że są one wysoce efektywne. Chmurę szczególnie doceniają firmy z sektora dużych przedsiębiorstw (powyżej 500 pracowników) oraz z branży przemysłowej. W tych obszarach planowane są również największe inwestycje w technologie cloud.

"Duże organizacje posiadają o wiele większe potrzeby w zakresie optymalizacji i centralizacji rozproszonej infrastruktury IT, co promuje migrację w kierunku chmury obliczeniowej. Z kolei firmy przemysłowe często przenoszą mniej istotne dla swojego biznesu systemy w chmurę, aby skoncentrować zasoby na kluczowej dla osiągnięcia sukcesu rynkowego działalności" - dodaje Marcin Grygielski.

W zakresie rozwiązań komunikacyjnych firmy najczęściej korzystają w modelu chmury z serwerów pocztowych oraz aplikacji do współpracy grupowej. Najmniej popularne są chmurowe platformy telefoniczne, wdrażane z reguły tradycyjnie ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem danych i kontrolą jakości usługi. W przeciągu najbliższych trzech lat firmy będą przenosić do chmury głównie rozwiązania współpracy zespołowej oraz telekonferencji.

Źródło: Interactive Intelligence

Logowanie i rejestracja