Firmy Salesforce.com i Microsoft poinformowały o nawiązaniu strategicznego partnerstwa mającego na celu tworzenie nowych rozwiązań, które łączą rozwiązania Salesforce w zakresie zarządzania relacjami z klientami (CRM) z Microsoft Office i Microsoft Windows, zwiększając wydajność klientów.
Porozumienie obu firm dla wielu analityków rynku jest dosyć niespodziewane, gdyż na pierwszy rzut oka są one konkurentami. Głębsza analiza warunków porozumienia wskazuje jednak na to, że współpraca ta powinna okazać się bardzo korzystna nie tylko dla stron porozumienia ale przede wszystkim dla ich klientów.
"Jesteśmy podekscytowani współpracą z salesforce.com i możliwością pomcy klientom w rozwoju mobilnego oraz chmurowego świata. Będziemy wspólnie dostarczać nowe rozwiązania, które w połączeniu z wiedzą Salesforce pomogą podnieść wydajność środowisk cloud, Office 365, platformy chmurowej Azure i mobilności systemu Windows, a w efekcie większych zysków naszych klientów" - powiedział Satya Nadella, prezes Microsoft.
W najbliższym czasie firmy planują dostarczenie takich rozwiązań jak Salesforce 1 for Windows i Windows Phone 8.1 oraz Salesforce for Office 365, co przełoży się na wygodniejszą i sprawniejszą wymianę danych pomiędzy aplikacjami Salesforce i Office.
Warunki transakcji nie zostały ujawnione.