Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Aktualności

baramundi Management Suite 2014

BaramundiFirma baramundi software AG, wydała nową wersję swojego oprogramowania typu Client Management do zarządzania siecią firmową - baramundi Management Suite 2014 - z możliwością automatycznego wykrywania luk bezpieczeństwa, bardziej ergonomicznym interfejsem użytkownika oraz nowym interfejsem do systemu OTRS Help Desk.


Nowy program, zastępujący wersję 8.9, automatyzuje proces wykrywania luk związanych z bezpieczeństwem na stacjach klienckich i serwerach. Skanuje on urządzenia, wyszukując luki w zabezpieczeniach, które następnie mogą być szybko załatane przez administratora bezpośrednio z poziomu pakietu baramundi Management Suite. Nowoczesny, odświeżony interfejs użytkownika poprawia ergonomię, a tym samym wydajność w dużych środowiskach IT. Poszerzono też zakres funkcji oferowanych przez moduły Patch Management i Mobile Devices oraz wprowadzono nowy interfejs do systemu OTRS Help Desk.

Zintegrowane zarządzanie słabymi punktami
Zintegrowany z pakietem baramundi Management Suite moduł do wykrywania luk bezpieczeństwa przyczyni się niewątpliwie do poprawy bezpieczeństwa sieci. To, co dla administratorów IT było dotychczas rzeczą ogromnie czasochłonną, a mianowicie regularne, ręczne skanowanie stacji klienckich i serwerów, będzie teraz wykonywane automatycznie przez nowy moduł. Administrator otrzyma przejrzyste i wyczerpujące zestawienie potencjalnych luk bezpieczeństwa, które będzie mógł załatać bezpośrednio z poziomu pakietu baramundi Management Suite.

Nowy interfejs użytkownika
Odświeżony i bardziej ergonomiczny interfejs użytkownika w pakiecie baramundi Management Suite zachował swoje sprawdzone, uznane właściwości z poprzedniej wersji, otrzymując jednocześnie szereg szczegółowych ulepszeń, mających ułatwić pracę. Interfejs jest zorientowany na użytkownika: zakładki ułatwiają przełączanie pomiędzy poszczególnymi urządzeniami końcowymi, dzięki czemu możliwa jest jednoczesna praca nad różnymi zadaniami, a nowe panele dają administratorom podgląd środowiska IT, stacji klienckich Windows i urządzeń mobilnych.

Więcej aktualizacji z nowych źródeł
Wersja 2014 modułu baramundi Patch Management oferuje znacznie poszerzoną paletę aktualizacji firmy Microsoft. Oprócz aktualizacji bezpieczeństwa możliwa będzie teraz także instalacja aktualizacji funkcjonalnych, np. pakietu Office. Tym samym liczba dostępnych aktualizacji podwaja się i wynosi już około 13 000.

Niezależna od systemu konfiguracja różnych platform mobilnych
Powyższym zmianom towarzyszy dalszy rozwój zintegrowanego w pakiecie modułu Mobile Devices. Ujednolicony formularz wprowadzania danych ułatwia przypisywanie ustawień konfiguracyjnych urządzeniom mobilnym, niezależnie od tego, czy pracują one na systemie iOS, Android czy Windows Phone. W ten sposób administrator może dokonywać konfiguracji różnych urządzeń mobilnych za pomocą interfejsu baramundi, nie zagłębiając się w niuanse obsługi poszczególnych platform.

Interfejs OTRS
baramundi Mangement Suite 2014 oferuje nowy interfejs o nazwie bConnect korzystający z protokołu HTTPS. Zalety nowego interfejsu to głównie bezpieczne połączenie na bazie Secure Socket Layer (SSL) i związane z tym uwierzytelnianie po stronie serwera oraz uwierzytelnianie użytkowników na poziomie zasobów. Interfejs pozwala na integrację pakietu baramundi Management Suite z systemem OTRS Help Desk, uzupełniając dostępną paletę interfejsów umożliwiających współpracę z rozwiązaniami typu Help Desk lub programami do zarządzania licencjami takich producentów jak USU, Omninet, mIT solutions czy Aspera.

Źródło: baramundi software

Logowanie i rejestracja