Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Aktualności

baramundi Management Suite 2014

BaramundiFirma baramundi software AG, wydała nową wersję swojego oprogramowania typu Client Management do zarządzania siecią firmową - baramundi Management Suite 2014 - z możliwością automatycznego wykrywania luk bezpieczeństwa, bardziej ergonomicznym interfejsem użytkownika oraz nowym interfejsem do systemu OTRS Help Desk.


Nowy program, zastępujący wersję 8.9, automatyzuje proces wykrywania luk związanych z bezpieczeństwem na stacjach klienckich i serwerach. Skanuje on urządzenia, wyszukując luki w zabezpieczeniach, które następnie mogą być szybko załatane przez administratora bezpośrednio z poziomu pakietu baramundi Management Suite. Nowoczesny, odświeżony interfejs użytkownika poprawia ergonomię, a tym samym wydajność w dużych środowiskach IT. Poszerzono też zakres funkcji oferowanych przez moduły Patch Management i Mobile Devices oraz wprowadzono nowy interfejs do systemu OTRS Help Desk.

Zintegrowane zarządzanie słabymi punktami
Zintegrowany z pakietem baramundi Management Suite moduł do wykrywania luk bezpieczeństwa przyczyni się niewątpliwie do poprawy bezpieczeństwa sieci. To, co dla administratorów IT było dotychczas rzeczą ogromnie czasochłonną, a mianowicie regularne, ręczne skanowanie stacji klienckich i serwerów, będzie teraz wykonywane automatycznie przez nowy moduł. Administrator otrzyma przejrzyste i wyczerpujące zestawienie potencjalnych luk bezpieczeństwa, które będzie mógł załatać bezpośrednio z poziomu pakietu baramundi Management Suite.

Nowy interfejs użytkownika
Odświeżony i bardziej ergonomiczny interfejs użytkownika w pakiecie baramundi Management Suite zachował swoje sprawdzone, uznane właściwości z poprzedniej wersji, otrzymując jednocześnie szereg szczegółowych ulepszeń, mających ułatwić pracę. Interfejs jest zorientowany na użytkownika: zakładki ułatwiają przełączanie pomiędzy poszczególnymi urządzeniami końcowymi, dzięki czemu możliwa jest jednoczesna praca nad różnymi zadaniami, a nowe panele dają administratorom podgląd środowiska IT, stacji klienckich Windows i urządzeń mobilnych.

Więcej aktualizacji z nowych źródeł
Wersja 2014 modułu baramundi Patch Management oferuje znacznie poszerzoną paletę aktualizacji firmy Microsoft. Oprócz aktualizacji bezpieczeństwa możliwa będzie teraz także instalacja aktualizacji funkcjonalnych, np. pakietu Office. Tym samym liczba dostępnych aktualizacji podwaja się i wynosi już około 13 000.

Niezależna od systemu konfiguracja różnych platform mobilnych
Powyższym zmianom towarzyszy dalszy rozwój zintegrowanego w pakiecie modułu Mobile Devices. Ujednolicony formularz wprowadzania danych ułatwia przypisywanie ustawień konfiguracyjnych urządzeniom mobilnym, niezależnie od tego, czy pracują one na systemie iOS, Android czy Windows Phone. W ten sposób administrator może dokonywać konfiguracji różnych urządzeń mobilnych za pomocą interfejsu baramundi, nie zagłębiając się w niuanse obsługi poszczególnych platform.

Interfejs OTRS
baramundi Mangement Suite 2014 oferuje nowy interfejs o nazwie bConnect korzystający z protokołu HTTPS. Zalety nowego interfejsu to głównie bezpieczne połączenie na bazie Secure Socket Layer (SSL) i związane z tym uwierzytelnianie po stronie serwera oraz uwierzytelnianie użytkowników na poziomie zasobów. Interfejs pozwala na integrację pakietu baramundi Management Suite z systemem OTRS Help Desk, uzupełniając dostępną paletę interfejsów umożliwiających współpracę z rozwiązaniami typu Help Desk lub programami do zarządzania licencjami takich producentów jak USU, Omninet, mIT solutions czy Aspera.

Źródło: baramundi software

Logowanie i rejestracja