Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Rozwój cloud computingu zdominuje branżę contact center

Interactive IntelligenceWedług firmy Interactive Intelligence Group, globalnego dostawcy oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, w 2014 roku branżę contact center zdominuje rozwój technologii chmurowych oraz coraz powszechniejsza adaptacja aplikacji mobilnych umożliwiających obsługę klienta za pośrednictwem smartfonów lub tabletów.


Ponadto w nadchodzącym roku wzrośnie strategiczna pozycja mediów społecznościowych w obsłudze klienta oraz znaczenie usług i narzędzi analitycznych.  

Choć media zapowiadają koniec kryzysu gospodarczego, w 2014 roku firmy nadal będą poszukiwały możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych przy równoczesnym zachowaniu wysokiej konkurencyjności i jakości usług. Ten trend wpłynie na popularyzację innowacyjnych technologii, takich jak aplikacje chmurowe.

"Przedsiębiorstwa przekonały się do zalet rozwiązań chmurowych, zwłaszcza do systemu miesięcznych płatności, który zmniejsza ogólne koszty operacyjne, oraz większej elastyczności, która pozwala dostosować wykorzystywaną infrastrukturę do potrzeb biznesowych bez znacznych inwestycji w systemy sprzętowe" - wyjaśnił Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Wschodniej, Interactive Intelligence.

Rosnąca świadomość technologiczna przedsiębiorstw zmniejsza również pozabiznesowe obawy o bezpieczeństwo i kontrolę usług w modelu cloud computing, które do tej pory stanowiły jedną z największych barier w upowszechnianiu się tej technologii.

W 2014 roku wzrośnie nacisk na obsługę klienta za pośrednictwem urządzeń mobilnych i wyspecjalizowanych aplikacji - wiele czołowych przedsiębiorstw skupi inwestycje i prace deweloperskie na tym szczególnym obszarze.

Według szacunków Interactive Intelligence około 60 proc. przedsiębiorstw planuje zainwestować w mobilny kanał komunikacji, aby zwiększyć jakość obsługi klienta. Inwestycje mają na celu zarówno stworzenie nowych aplikacji mobilnych, jak i ulepszenie istniejących, ponieważ niektóre firmy używają tego kanału już od kilku lat.

Wzrośnie też liczba rozwiązań analitycznych, które pozwalają uzyskać dokładniejszy obraz zachowań i oczekiwań klientów. To z kolei przełoży się zwiększone zapotrzebowanie na szybsze platformy obliczeniowe, a technologie takie jak przetwarzanie w pamięci i kolumnowe bazy danych znajdą powszechne zastosowanie.

„Firmy coraz częściej inwestują w aplikacje automatyzujące komunikację w social media, a także monitorujące ilość, wydźwięk emocjonalny komentarzy oraz reakcję firmy na wpisy użytkowników. „Ręczne” zarządzanie komunikacją w tym kanale sprawdza się w początkowym etapie prowadzenia działań, ale prowadzenie dużego profilu firmowego, gromadzącego dziesiątki tysięcy fanów, wymaga wdrożenia odpowiednich procedur i narzędzi. W nadchodzącym roku popyt na tego typu systemy na pewno wzrośnie” - podsumował Marcin Grygielski.

Choć przedsiębiorstwa inwestują w kampanie marketingowe w sieciach społecznościowych, nie wszystkie posiadają spójną strategię budowy wizerunku, obejmującą ten kanał na równi z innymi sposobami komunikacji. Głównymi problemami, z jakim zmagają się firmy, jest kwestia uwzględnienia mediów społecznościowych w szerszych inicjatywach komunikacyjnych, umiejętność dyskutowania na drażliwe tematy, zapobieganie rozpowszechnianiu niedokładnych informacji oraz identyfikowanie rzeczywistych klientów wśród uczestników sieci społecznościowych. Należy oczekiwać, że w przyszłym roku strategiczna pozycja mediów społecznościowych w komunikacji z klientem będzie systematycznie rosła.

Źródło: Interactive Intelligence Group