Firma HP przedstawiła nową ofertę usług analitycznych opartych na chmurze obliczeniowej, bazującą na modelu „as a service”. Usługi te ułatwiają klientom rozwiązywanie problemów biznesowych oraz tworzenie nowych możliwości osiągania przychodów. Nowa oferta oparta jest na platformie do analizy wielkich zbiorów danych HP HAVEn umożliwiającej efektywne analizowanie i wykorzystywanie informacji.
Dział usług dla przedsiębiorstw HP dostarcza kompleksowe rozwiązania do analizy wielkich zbiorów danych, które ułatwiają klientom w kluczowych branżach podejmowanie działań w oparciu o informacje. Te rozwiązania to Customer Intelligence (zbieranie informacji o klientach), Supply Chain and Operations (łańcuch dostaw i działania operacyjne) i Sensor Data Analytics (analiza danych z czujników). Mogą one być stosowane w takich branżach, jak telekomunikacja, media i rozrywka, towary konsumpcyjne, handel detaliczny, podróże i transport oraz sektor publiczny.
HP HAVEn umożliwia firmom tworzenie aplikacji i rozwiązań nowej generacji, które pozwalają szybciej osiągać zyski dzięki analizie wielkich zbiorów danych. HP HAVEn łączy w sobie sprawdzone technologie, m.in. HP Autonomy IDOL, HP Vertica Analytics Platform, HP ArcSight Security Event Manager i HP ArcSight Logger, a także ważne inicjatywy branżowe, w tym Hadoop.
Rozwiązanie HP Big Data Discovery Experience as a Service, oparte na platformie HP HAVEn, zapewnia elastyczność i skalowalność, wykorzystując środowisko chmury obliczeniowej działu HP Enterprise Services. Dzięki temu HP może oferować wyjątkowe rozwiązania do analizy złożonych problemów, w których występuje połączenie danych usystematyzowanych (zawartość bazy danych) i nieusystematyzowanych (wiadomości e-mail, dane z mediów społecznościowych, dane cyfrowe i maszynowe).
Dzięki platformie HP HAVEn, dział HP Enterprise Services może pomagać klientom w rozwiązywaniu złożonych problemów biznesowych z zastosowaniem szerokiej gamy metod statystycznych do analizy dźwięków, obrazów, tekstów i danych generowanych maszynowo. Metody te ułatwiły już automatyzację złożonych procesów rozpoznawania obrazów, optymalizację reakcji chemicznych i tworzenie zaawansowanych profili klientów. HP HAVEn, jako część rozwiązania Big Data Discovery Experience, umożliwia klientom nie tylko określenie problemów biznesowych, lecz także szybkie znalezienie i wdrożenie rozwiązań.
Źródło: HP