Firma Dell modyfikuje program partnerski Dell PartnerDirect, czyniąc go bardziej spójnym i wprowadzając nowe kompetencje dla dostawców oprogramowania. Zmiany są konsekwencją transformacji, którą firma zapoczątkowała kilka lat temu, rozszerzając swoją działalność od dostawcy komputerów osobistych i serwerów, przez sprzęt sieciowy, pamięci masowe, po usługi chmurowe, rozwiązania dla użytkowników końcowych i oprogramowanie.
Oprogramowanie jest integralną częścią strategii transformacji Della. Wraz z nabyciem kilku firm, a w szczególności Quest Software, SonicWall, Kace, AppAssure oraz Boomi, firma pozyskała ponad milion nowych klientów.
Te przejęcia sprawiły, że nie można było mówić o spójnym programie partnerskim, gdyż dotychczasowi partnerzy przejętych firm należeli do różnych, często kilku programów.
Dziś dostawcy mają do wyboru cztery nowe ścieżki kompetencyjne w zakresie oprogramowania: Security, Systems Management, Information Management oraz Data Protection.
W nowej strukturze programu Dell PartnerDirect, wszyscy partnerzy przystępują do programu jako partnerzy Zarejestrowani (Registered Partners). Preferowani partnerzy (Preferred Partners) będą musieli zdobyć jedną lub więcej kompetencji, zrealizować cele finansowe i spełnić wymóg posiadania w programie czterech pracowników, np. dwóch handlowców i dwóch specjalistów technicznych. Wymagania dla partnerów Premier obejmują zaawansowane kompetencje spośród dwóch lub kilku kompetencji, określone plany sprzedażowe oraz ośmiu pracowników.
4300 obecnych partnerów Dell Premier i Preferred zostanie przeniesionych na odpowiedni poziom programu, obejmujący ich obecne kompetencje, w nagrodzie za ich dotychczasowe inwestycje. PartnerDirect zawiera teraz także specjalny program referencyjny, który nagradza partnerów nakłaniających klientów do zakupu oprogramowania Della.
Zmiany wprogramie wprowadzane są w państwach EMEA, niedługo również zawitają do Polski.
Źródło: TechTarget