Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
Altaro VM Backup

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2017 roku

Od specjalistów IT bardzo często wymaga się posiadania dodatkowych certyfikatów potwierdzających umiejętności w obszarze, za który są odpowiedzialni. Odpowiednie certyfikaty, w parze z posiadanymi kompetencjami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, często pomagają wspiąć się na kolejn...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie
Inwestycje w chmurę będą rosły o blisko 19 proc. rocznie

Polskie firmy coraz powszechniej wdrażają rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej, doceniając korzyści oraz oszczędności w wydatkach na IT. Eksperci prognozują, że rynek ten będzie w najbliższych latach rósł skokowo, a technologia cloud computing wkrótce będzie w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesowe fir...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!
Altaro VM Backup 7.6 na horyzoncie!

Wielkimi krokami zbliża się nowe wydanie Altaro VM Backup, rozwiązania przeznaczonego do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup oznaczonej numerem 7.6 wprowadzono kilka istotnych usprawnień. ...

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę
Dwie trzecie firm z sektora MŚP już wybrało chmurę

Z raportu "Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?" opracowanego przez Onex Group wynika, że już 67 procent małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurowych. W porównaniu z badaniami przeprowadzonymi przed rokiem odnotowano 16 procentowy wzrost. Choć na pierwszy rzut oka taki...

Czytaj więcej...

Aktualności

Rozwiązania chmurowe do zarządzanie infrastrukturą IT od Fujitsu

FujitsuFujitsu zapewnia wszystkim przedsiębiorstwom, niezależnie od wielkości, lepszy wgląd w infrastrukturę informatyczną - wspierając jednocześnie modernizację ich infrastruktur i innowacje w zakresie usług dla nowych firm - oferując globalną usługę Fujitsu Zarządzanie infrastrukturą informatyczną jako usługa (Fujitsu IT Management as a Service, ITMaaS).


Firma Fujitsu zakończyła właśnie międzynarodowe wdrożenie oferty ITMaaS zawierającej innowacyjne rozwiązania do monitorowania i obsługi klienta firmy CA Technologies. Oferta stanowi składnik kompleksowego pakietu rozwiązań Fujitsu opartych na modelu chmurowym (cloud computing). Za pośrednictwem sieci centrów przetwarzania danych na całym świecie firma oferuje infrastrukturę jako usługę (IaaS) - obejmującą wirtualną infrastrukturę teleinformatyczną, na przykład serwery i pamięć masową — jak również udostępnia klientom korporacyjnym i niezależnym dostawcom oprogramowania niezawodny i ekonomiczny odstęp na żądanie do konfigurowalnych zasobów teleinformatycznych.

"Zarządzanie infrastrukturą informatyczną jako usługa daje organizacjom więcej elastyczności i alternatyw niż tradycyjne oprogramowanie do zarządzania. Jest to niezwykle ważne z dwóch przyczyn. Wraz z migracją obciążeń do środowiska chmurowego można również przenieść narzędzia do zarządzania infrastrukturą informatyczną. Zarządzanie infrastrukturą informatyczną jako usługa zabezpiecza również przedsiębiorstwa przed koniecznością dodatkowych aktualizacji i problemami z konserwacją. Nie warto korzystać z oprogramowania do zarządzania, które zwiększa koszty zarządzania infrastrukturą informatyczną" - powiedział Dennis Callaghan, starszy analityk ds. oprogramowania dla przedsiębiorstw w firmie 451 Research.

Firma Fujitsu dołączyła rozwiązania CA Nimsoft Monitor i CA Nimsoft Service Desk do oferty usług świadczonych za pośrednictwem centrum przetwarzania danych Fujitsu Cloud IaaS Trusted Public S5. Wcześniej oferta ta nosiła nazwę Fujitsu Global Cloud Platform. Pakiet rozwiązań uzupełnia, dynamicznie rozwijany przez lidera branży teleinformatycznej, globalny katalog rozwiązań dotyczących oprogramowania jako usługi (SaaS), jak również bogate doświadczenie firmy Fujitsu w zarządzaniu usługami. Klienci firmy Fujitsu będą w stanie uzyskać dostęp do w pełni funkcjonalnych, prostych do wdrożenia, ustandaryzowanych i wstępnie skonfigurowanych funkcji ITMaaS, które można uniwersalnie zastosować w środowiskach chmury prywatnej, publicznej i hybrydowej, jak również w konwencjonalnej infrastrukturze informatycznej.

Usługa Fujitsu Obsługa klienta jako usługa to kompleksowe rozwiązanie dotyczące zarządzania usługami informatycznymi, oparte na modelu SaaS. Rozwiązanie jest dostępne z wbudowanymi sprawdzonymi procedurami opartymi na bibliotece ITIL1 oraz przepływami pracy opartymi na działaniach. Procedury te ułatwiają koordynowanie i optymalizowanie wszystkich aspektów świadczenia usług oraz zarządzanie nimi. Usługa Fujitsu Obsługa klienta jako usługa eliminuje czasochłonne kodowanie, oferując szybkie konfiguracje dostosowane do konkretnych potrzeb biznesowych. Całą procedurę można zrealizować szybciej i taniej.

Nagrodzona usługa Fujitsu Monitorowanie jako usługa oferuje jeden, ujednolicony interfejs użytkownika do śledzenia wszystkich kluczowych zasobów dynamicznych, na których polega firma - niezależnie od tego, czy chodzi o chmurę, środowisko lokalne czy kombinację tych dwóch środowisk. Usługa Fujitsu Monitorowanie jako usługa zapewnia kompleksowy wgląd w dane monitorowania, niezbędne do zapewnienia optymalnej sprawności platformy usług biznesowych przez cały czas.

Usługa Fujitsu IT Management as a Service jest elementem oferty Fujitsu Data Center Management & Automation, dostępnej na terenie Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Indii. Ceny mogą się różnić w zależności od regionu.

Źródło: Fujitsu