Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Władza dla ludu: Big Data dla każdego

Big DataBig Data jest obecne wszędzie. Od szpitali, przez szkoły, przedsiębiorstwa, ludzie na całym świecie odkrywają potencjał Big Data. Według ostatnich badań firmy Gartner, 42 procent liderów IT zainwestowało już w technologię Big Data lub planuje to zrobić w ciągu najbliższego roku. Swój pogląd na temat technologii zaprezentował Marcin Mazur, Dyrektor Regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech, producenta QlikView.


W całym tym szumie związanym z Big Data, firmy często zapominają o istotnych korzyściach z niego płynących. Jedną rzeczą jest gromadzić i przechowywać dane, a inną analizować je i wykorzystywać. Prawdziwa wartość dla firmy pochodzi z właściwego zrozumienia danych i ich drobiazgowej analizy, która dzieli je pod kątem dalszej przydatności. Na chwilę obecną wiele firm dopiero powoli wprowadza rozwiązania, których naprawdę potrzebują, aby najlepiej wykorzystać zgromadzone informacje.  

Wąskie gardło Big Data

Gdy firmy zdadzą sobie sprawę ze znaczenia dogłębnej analizy, stają przed zadaniem określenia właściwych działań, które pozwolą na uzyskanie najlepszego wglądu w dane. Wiele firm tworzy w tym celu małe zespoły doświadczonych specjalistów, którzy przedzierają się przez wielkie ilości danych i wybierają te najbardziej przydatne. Takie rozwiązanie tworzy wąskie gardło Big Data - niewielka grupa „ekspertów” analizuje dane i wysyła swoje spostrzeżenia do użytkowników biznesowych. Proces ten rzadko kiedy odbywa się w czasie rzeczywistym, zmniejszając tym samym aktualność oraz wartość danych, nie dając ostatecznie pracownikom informacji, które są dla nich przydatne. W czasie, gdy raport jest jeszcze sporządzany, dane zmieniają się, a jego ustalenia stają się nieaktualne.

Czy jest to naprawdę najbardziej skuteczny sposób na dostarczenie pracownikom danych? Jak Big Data może otwierać drzwi ludziom, którzy na co dzień podejmują kluczowe decyzje biznesowe? Czy nie lepiej umożliwić pracownikom, którzy będą korzystać z tych danych, samodzielnego dokonywania analiz?  

Poznaj siłę platformy Business Discovery, stawiającej użytkownika w centrum Big Data

Platforma Business Discovery jest formą samoobsługowego Business Intelligence (BI), który umożliwia osobom decyzyjnym monitorowanie i reagowanie w czasie rzeczywistym na zjawiska zachodzące wewnątrz biznesu i mające na niego bezpośredni wpływ. Dostarczane poprzez łatwe w użyciu aplikacje, ułatwiające współpracę przy podejmowaniu decyzji w ramach całej firmy, rozwiązania Business Discovery są szybkie, lekkie, nastawione na kooperację i mobilne. Rozwiązania te wyprzedzają tradycyjne narzędzia BI, które są statyczne i przywiązane do raportów oraz dashboardów, ograniczających użytkownika do korzystania z predefiniowanego zestawu filtrów. Dzięki platformie Business Discovery użytkownik może dostosować rozwiązanie do własnych potrzeb, zoptymalizować czas spędzony na korzystaniu z niego i może mieć pewność, że uzyskał najbardziej wartościowy wgląd w dane.

Nie oznacza to, że firmy muszą zapomnieć o wszystkich dotychczasowo przechowywanych danych, gdyż platforma Business Discovery analizuje nie tylko dane, które przepływają w czasie rzeczywistym. Gartner przewiduje, że do roku 2015, 30 procent projektów analitycznych dostarczy wnioski w oparciu o ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane dane. Platforma Business Discovery pozwala na unikalną możliwość jednoczesnego przeszukiwania ustrukturyzowanych, nieustrukturyzowanych i danych pozyskiwanych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu użytkownicy biznesowi mają pewność, że widzą cały obraz, a nie tylko jego fragment. Ułatwia to również zidentyfikowanie małych wycinków danych, które są najważniejsze, co może być trudne, w sytuacji gdy mamy do czynienia z terabajtami informacji. Wszystkie dane są ze sobą połączone i powiązane, dając użytkownikom możliwość szybkiego określenia korelacji i ich wykorzystania.

Współpraca jest kolejnym kluczowym elementem aktywizującym efektywność użytkowników biznesowych. Większość narzędzi BI wpędza użytkowników w pułapkę sztywnych tabel i wykresów, ograniczając współdziałanie zespołów. Użytkownicy muszą być w stanie zagłębić się w dane bez konieczności tworzenia nowych wizualizacji za każdym razem, gdy zmienia się  jakikolwiek komponent danych  i muszą mieć możliwość płynnego dzielenia się tymi informacjami z innymi członkami swojego zespołu. Dzięki platformie Business Discovery, zespoły mogą dzielić się spostrzeżeniami w czasie rzeczywistym lub w wybranym przez siebie momencie poprzez udostępnianie własnych notatek. Funkcja ta jest szczególnie istotna dla globalnie działających zespołów, które muszą pozostawać stałym w kontakcie.

Business Discovery w świecie rzeczywistym

Firmy na całym świecie wykorzystują platformę Business Discovery, aby zapewnić większe możliwości wykorzystania zbieranych każdego dnia danych pracownikom. Przykładowo jedna z sieci pizzerii chciała zidentyfikować pozycje menu, które nie cieszyły się popularnością i wymagały usunięcia z karty dań. Mając świadomość, że produkty będą różniły się w zależności od lokalizacji lokalu, firma wdrożyła rozwiązania Business Discovery do każdej z 500 swoich restauracji w całym kraju. Dzięki temu rozwiązaniu, menadżer każdej pizzerii był w stanie przeanalizować miliony transakcji w celu identyfikacji, które pizze sprzedają się najsłabiej. Platforma Business Discovery umożliwiała również współpracę z innymi lokalami tej sieci w okolicy, aby można było porównywać wyniki analiz. Ostatecznie firma szybko zidentyfikowała nierentowne elementy menu i wycofała je z oferty, oszczędzając przy tym pół miliona dolarów.

Kolejną branżą, która znajduje się w czołówce wykorzystania Big Data i Business Discovery w swoich codziennych działaniach jest opieka zdrowotna. Jeden ze szpitali chciał zwiększyć ilość przeprowadzanych operacji na oddziale pediatrycznym bez konieczności rozbudowy ośrodka. Używając platformy Business Discovery, szpital był w stanie zidentyfikować nieefektywne działania w procesie przeprowadzania operacji, uzyskując dodatkowy dzień tygodniowo na dokonywanie kolejnych operacji. W ciągu dwóch lat od wdrożenia szpital był w stanie przeprowadzić ponad 250 dodatkowych operacji rocznie.

Oba te przykłady pokazują jak platforma Business Discovery może zamienić wgląd w dane na oszczędność czasu i pieniędzy w konkretnej branży, poprzez wybranie najistotniejszych fragmentów danych spośród milionów. Kluczem jest udostępnienie danych właściwym użytkownikom czyli takim, którzy faktycznie podejmują decyzje. Dzięki temu w prosty i intuicyjny sposób mogą oni zidentyfikować, co jest najważniejsze dla ich firmy.

Big Data jest dla wszystkich

Codziennie generujemy coraz więcej danych, które potrzebują właściwego zrozumienia i analizy, tak by można było właściwie je wykorzystać w biznesie. IDC przewiduje, że rynek analiz biznesowych, który obejmuje również Business Intelligence, wzrośnie o ponad 14 procent do 2016 roku. Big Data żyje, oddycha i nieustannie się zmienia. Jeżeli Big Data ma faktycznie dostarczać wartościowe informacje, nie może czekać na ekspertów. Nie może czekać na 100 stronicowe raporty. Wyposażając użytkowników biznesowych w odpowiednie rozwiązania, Big Data może pomóc firmom stworzyć lepszy model biznesu na szeroką skalę, zidentyfikować wydarzenia, których w innym przypadku by nie zauważyli oraz dostarczyć informacje o trendach, które mogą pomóc stworzyć przewagę konkurencyjną.

Źródło: QlikTech

Logowanie i rejestracja