Jak wynika z niezależnego, globalnego raportu, Big Data (duże zbiory danych) mają ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z każdej branży, w tym turystycznej. Badanie podkreśla, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii Big Data, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo.
Raport zatytułowany „Na rozdrożu Big Data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń z podróżowania” („At the Big Data Crossroads: turning towards a smarter travel experience”), autorstwa Thomasa H. Davenporta, profesora Harvard Business School, wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii do zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać Big Data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.
Główne wnioski z badanie:
- Big Data oferuje duże możliwości w zakresie poprawy zarówno prowadzonego biznesu, jak i doświadczeń klientów
- Wykorzystanie Big Data otwiera dziś wiele możliwości przed branżą turystyczną
- Nowe technologie, w tym oprogramowanie open source, będą kluczem do ewolucji Big Data
- Efektywne wdrażanie projektów w zakresie Big Data wiąże się z szeregiem wyzwań, takim jak fragmentacja danych rozproszonych w wielu systemach, współistnienie Big Data oraz tradycyjnej architektury zarządzania danymi, znalezienie i zatrudnienie osób posiadających specjalistyczne umiejętności w zakresie Big Data oraz odpowiedzialne zarządzanie danymi, które będzie zgodne z interesem wszystkich.
Pełną treść raportu można pobrać ze strony:
www.amadeus.com/bigdata
Źródło: Amadeus