Citrix opublikował raport Citrix ByteMobile Mobile Analytics za drugi kwartał 2013 r., który pokazuje jak abonenci wykorzystują urządzenia mobilne oraz które aplikacje zużywają najwięcej danych.
Kluczowe dane raportu:
• Mobilny dźwięk - w szczególności internetowe radio - jest wyłaniającą się kategorią, reprezentującą 12 procent woluminu danych mobilnych w Ameryce Północnej i 4 procent poza regionem
• Liczba mobilnych wyszukiwań na abonenta wzrosła o 25 procent od lutego 2012 r.
• Cztery aplikacje - Media Player, Safari, App Store i Facebook - generują 82 procent ruchu mobilnego na urządzeniach iOS
• W większości krajów na świecie użytkownicy iOS przedkładają Google Maps nad Apple Maps
Raport Mobile Analytics identyfikuje mobilny dźwięk, zwłaszcza muzykę, jako wyłaniającą się kategorię danych mobilnych, które obecnie stanowią znaczącą część ogólnego ruchu. W całkowitym woluminie mobilnego dźwięku, zmierzonym w tym okresie zdecydowanie dominuje internetowe radio.
Raport pokazuje, że abonenci mobilni coraz częściej używają wyszukiwania mobilnego, co wskazuje na wyższy poziom interakcji internetowych poza domem. Raport ujawnia, że 97 procent ruchu związanego z wyszukiwaniem mobilnym jest generowane przez trzy aplikacje: Google, Yahoo i Bing.
Z niedawnych badań przeprowadzonych przez Google wynika, że 82 procent użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwania mobilnego w sklepach przed podjęciem decyzji o zakupie a także, że aktywność mobilna w sklepie zaczyna się od wyszukiwania, a nie od aplikacji zakupowych.
Aplikacja eBay, która odpowiada za 1 procent transakcji mobilnych, obecnie generuje tyle ruchu, że w istotny sposób przyczynia się do ogólnego woluminu ruchu mobilnego i jako pierwsza aplikacja e-handlowa przekroczyła próg jednego procenta. Facebook,, obecnie odpowiadający za 5 procent ruchu, również zyskał na znaczeniu od lutego 2012 r., kiedy generował 1 procent ruchu.
W skali światowej usługa Google Maps na urządzeniach iOS przewyższa popularnością własną aplikację firmy Apple i generuje nieco większy wolumin ruchu. Apple ma przewagę w Amerykach, zwłaszcza w Ameryce Północnej, gdzie Apple Maps wygrywa z Google Maps w stosunku 63 do 37 procent. Usługa Google Maps dominuje w pozostałej części świata, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie preferuje ją 80 procent użytkowników.
"Raport Mobile Analytics pokazuje, jak abonenci wykorzystują urządzenia mobilne oraz które aplikacje zużywają najwięcej danych. Wynika z niego, że 82 procent ruchu wideo związanego z rozrywką mobilną generuje YouTube. Co interesujące, operatorzy zwykle mają z niego niewielkie przychody lub nie mają ich wcale, pominąwszy opłaty za transmisję danych. Dane przedstawione w raporcie potwierdzają, że operatorzy sieci muszą zapewnić abonentom wyższy poziom usług, aby wyróżnić się swoją ofertą i uzyskać większe wpływy z nasilającego się ruchu" - powiedział Chris Koopmans, wiceprezes i dyrektor generalny, Service Provider Platforms, Citrix.
Dane na użytek raportu Citrix ByteMobile Mobile Analytics generowane są przez Smart Capacity Mobile Analytics, rozwiązanie Citrix do raportowania ruchu związanego z mobilną transmisją danych.
Źródło: Citrix