Od momentu założenia w 1989 r., przez Eda Iacobucciego wraz z kilkoma byłymi inżynierami IBM, Citrix zyskał pozycję jednego z liderów o globalnym zasięgu i z wieloma różnorodnymi produktami, dążył do wprowadzania zmian i upraszczania systemów komputerowych. Głównymi celami rozwoju od samego początku była centralizacja i wirtualizacja aplikacji oraz ich optymalizacja na potrzeby dostarczania przez dowolny typ połączenia.
Najważniejsze wydarzenia w 20-letniej historii Citrix Systems
Od ponad 20 lat Citrix odnosi godne uwagi sukcesy, jednocześnie budując reputację wizjonera, rzucającego wyzwanie istniejącemu stanowi rzeczy. Stworzył sieć dystrybutorów, nabył szereg firm oraz technologii i rozwijał się pod względem zasięgu geograficznego, portfolio produktowego, zatrudniając coraz więcej pracowników.
Tempelton mówi, że pierwsze dni firmy nie były łatwe, borykano się z trudnościami finansowymi, nie obyło się bez nieudanych produktów, ale wkrótce Citrix nawiązał współpracę z Microsoftem i rozpoczął licencjonowanie Windows NT jako podstawę swojego rozwiązania WinView, a następnie WinFrame. Ścisłe relacje na polu technologicznym z Microsoft, doprowadziły do podpisania umowy partnerskiej, obowiązującej do dziś.
Ważną datą dla Citrix jest debiut na giełdzie NASDAQ w 1995 roku. Akcje były oferowane w cenie 12 USD, kurs otwarcia wynosił 15 USD, a kurs zamknięcia - 30 USD za akcję. Był to jeden z najbardziej spektakularnych debiutów giełdowych w historii.
Początkowo Citrix skupiał się na jednym produkcie, który z czasem ewoluował w Citrix XenApp. Jednak na początku bieżącej dekady firma wzbogaciła ofertę poprzez własne działania oraz przejęcia innych firm, m.in. Expert City (GoToMeeting, GoToMyPC, GoToAssist), NetScaler i XenSource.
Citrix stopniowo poszerzał portfolio swoich rozwiązań, rozwijając ofertę w zakresie cloud computing, wirtualizacji desktopów, wirtualizacji serwerów i wirtualizacji aplikacji. Firma przez lata nawiązała porozumienia z wieloma firmami, liderami technologicznymi z całego świata.
Przyszłość
Rozpoczynając trzecią dekadę istnienia, Citrix zdecydował się położyć szczególny nacisk na trzy newralgiczne zasady: czynienie produktów łatwiejszymi w użyciu; integracja wielu komponentów; a w końcu stopniowe zerwanie z tradycyjnymi technologiami i modelami biznesowymi. Wybornym przykładem działań w tym zakresie wydaje się być Citrix Receiver, program ułatwiający klientom używanie technologii Citrix z dowolnego urządzenia, łącznie z telefonem Apple iPhone. Jeśli chodzi o integrację, firma koncentruje się na kooperacji pomiędzy swoimi produktami (np. XenApp z GoToMeeting i NetScaler z XenServer).
Pobierz dokument 20 Years of Citrix History
Źródło: Citrix Systems
Skomentuj na forum