Aby pomóc partnerom dotrzymać kroku szybkim postępom technologicznym w dziedzinie chmur obliczeniowych i mobilnych form pracy, Citrix uruchamia dwa programy dystrybucyjne ukierunkowane na wzrost: ulepszony program Citrix Solution Advisor (CSA) oraz nowy program Citrix SaaS Advisor (CSSA).
Oba programy zostały zaprojektowane tak, by jeszcze bardziej ułatwić partnerom współpracę z Citrix. Obydwa pozwalają im również osiągać większe korzyści, zdobyć przewagę konkurencyjną na dojrzałych i wyłaniających się rynkach oraz zwiększyć przychody poprzez sprzedaż kompletnych rozwiązań do wspierania mobilności, wirtualizacji desktopów, technologii cloud computing, współpracy i udostępniania informacji.
Program Citrix SaaS Advisor (CSSA), który zostanie uruchomiony w najbliższych miesiącach, rozszerza ofertę dystrybucji rozwiązań chmurowych, oferując partnerom, resellerom, sklepom oferującym usługi w chmurze i firmom telekomunikacyjnym nowe możliwości sprzedaży produktów SaaS firmy Citrix. Program CSSA ma na celu wykorzystać lokalny i regionalny zasięg dystrybutorów do sprzedaży aplikacji typu „oprogramowanie jako usługa” jako samodzielnej oferty lub jako części szerszego rozwiązania.
Kluczowe elementy programu CSSA:
• Programy nagród za sprzedaż i rekomendację produktów Citrix GoToMeeting, Podio, GoToMyPC, GoToAssist i ShareFile do współpracy, wsparcia i udostępniania danych.
• Dodatkowe bieżące inwestycje w partnerów Citrix SaaS Advisor w postaci zasobów marketingowych, referencyjnych i najlepszych praktyk.
• Rozszerzone biblioteki API do integracji usług GoTo z systemami partnerów, sklepami oferującymi usługi w chmurze i agregatorami SaaS.
Program Citrix Solution Advisor (CSA) został znacznie ulepszony poprzez weryfikację wymagań oraz wprowadzenie nowych korzyści, instrumentów motywacyjnych i uproszczonego modelu nawiązywania współpracy. Program zapewni partnerom wyższy poziom kompetencji w procesie sprzedaży i wdrażania rozwiązań, przejrzyste kryteria awansu i większą przewagę konkurencyjną na dojrzałych i wyłaniających się rynkach.
Kluczowe elementy CSA:
• Rejestracja szans sprzedaży. Citrix wprowadza możliwość rejestrowania potencjalnej sprzedaży produktów do chmurowej łączności sieciowej, w tym kluczowego rozwiązania NetScaler. Certyfikowani partnerzy mogą rejestrować tzw. szanse sprzedaży w Citrix, po weryfikacji której kwalifikują się do dodatkowego rabatu.
• Opublikowane kryteria awansu. Citrix opracował formalną ścieżkę awansu na poziom Gold lub Platinum Solution Advisor i ułatwił przystąpienie do programu, rezygnując z minimalnych kryteriów dla poziomu Silver Solution Advisors. Kryteria członkostwa będą bardziej przejrzyste dzięki jasno określonym wymaganiom, oczekiwaniom i korzyściom. Partnerzy będą mogli lepiej planować inwestycje w sprzedaż i certyfikaty, które teraz będą dostosowane do rozmiaru i dojrzałości rynku, aby lepiej uwzględniać lokalne warunki rynkowe i zacieśniać relacje partnerów z Citrix.
• Zróżnicowane korzyści w zależności od poziomu doradcy. Partnerzy będą mogli łatwiej przewidzieć zwrot z inwestycji w szkolenie i certyfikowanie personelu, jednocześnie skupiając się na nowych okazjach do zacieśnienia współpracy z Citrix.
• Zweryfikowane wymagania certyfikacyjne. Wymagania certyfikacyjne dla wszystkich członków programu Citrix Solutions Advisor zostały zaktualizowane, aby odzwierciedlić rosnące zapotrzebowanie klientów na konkretne umiejętności i wyższy poziom kompetencji.
Aby pomóc partnerom w spełnieniu nowych wymogów certyfikacyjnych, partnerzy Platinum i Gold otrzymają bezpłatne szkoleniowe kupony subskrypcyjne jako doroczną nagrodę za udział w programie. Liczba kuponów subskrypcyjnych zależy od poziomu uczestnictwa. Partnerzy Silver również mogą otrzymać bezpłatne kupony szkoleniowe poprzez osiągnięcie określonych celów w ramach okresowych promocji regionalnych lub globalnych.
Źródło: Citrix