Alcatel-Lucent prezentuje nowe rozwiązania dla przedsiębiorstw oparte na przetwarzaniu w chmurze w odpowiedzi na zapotrzebowanie na ekonomiczną komunikację z wykorzystaniem smartfonów, tabletów i trendu BYOD.
Technika chmury obliczeniowej umożliwia firmom integrację bezpiecznej, zaawansowanej komunikacji oraz funkcji współpracy, co przekłada się na zwiększenie wydajności pracowników i korzyści ekonomiczne. W związku z tym Alcatel-Lucent wprowadza swój trzeci pakiet rozwiązań oparty na nowatorskiej architekturze OpenTouch dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw - OpenTouch Suite for Cloud. Rozwiązanie umożliwi firmom zaspokojenie dużego zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne w środowisku biznesowym, w którym rosnącego znaczenia nabierają smartfony i tablety oraz trend BYOD (Bring Your Own Device).
"Coraz więcej firm poważnie rozważa dostęp do usług ujednoliconej komunikacji za pośrednictwem chmury. Z naszego badania wynika, że w przypadku nowych inwestycji w ujednoliconą komunikację osoby podejmujące decyzje w dziedzinie teleinformatyki są bardziej skłonne brać pod uwagę opcje chmury prywatnej i publicznej, niż niezarządzane systemy współpracy zainstalowane we własnym obiekcie. Wprawdzie UCaaS jest wciąż nowością, ale coraz więcej operatorów oferuje rozwiązania ujednoliconej komunikacji z wykorzystaniem chmury. Jesteśmy przekonani, że przedsiębiorstwa mogą bez obaw wdrażać UCaaS, wiedząc, że na rynku jest już wiele sprawdzonych, solidnych rozwiązań, które w przystępnej cenie oferują dostęp do zaawansowanych funkcji ujednoliconej komunikacji i narzędzi do współpracy" - powiedział Evan Kirchheimer, kierownik ds. rozwiązań dla przedsiębiorstw, Ovum.
Nowa oferta obejmuje trzy różne rozwiązania:
- Enterprise Cloud (chmura dla przedsiębiorstw)
- Office Cloud (chmura dla biur)
- Personal Cloud (chmura osobista)
Pierwsze z rozwiązań, OpenTouch Enterprise Cloud, dostępne już dziś, pozwala operatorom, integratorom systemów i partnerom handlowym na oferowanie ujednoliconej komunikacji jako usługi (Unified Communication as a Service - UCaaS) umożliwiającej pracownikom współpracę on-line. Rozwiązanie OpenTouch Enterprise Cloud łączy w sobie bogate możliwości prowadzenia konwersacji multimedialnych realizowane za pośrednictwem architektury OpenTouch ze sprawdzonymi rozwiązaniami na bazie Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise, w tym telefonią, wideokonferencjami, komunikatorem, funkcją obecności i konferencjami oraz współpracą przez Internet. Pozwala to na bezproblemową współpracę za pośrednictwem chmury.
Źródło: Alcatel-Lucent