Firma NetIQ przedstawiła rozwiązanie SocialAccess 1.0, ułatwiające firmom zajmującym się handlem, a także instytucjom rządowym i samorządowym dopuszczenie korzystania przez klientów i interesantów z ich tożsamości społecznościowych i informacji profilowych z portali takich jak Facebook, Twitter, Google itp.
Oprogramowanie SocialAccess 1.0 ma postać wygodnego w użyciu urządzenia wirtualnego. Za jego pomocą firmy i instytucje mogą wykorzystać w procesie uwierzytelnienia wybrane informacje o tożsamości użytkowników uzyskane od operatorów sieci społecznościowych za pośrednictwem protokołów OAuth i OpenID Connect. Informacje te mogą być następnie użyte dla realizacji bezpiecznych usług online.
Już nie tylko przedsiębiorstwa, ale także instytucje dążą do personalizacji udostępnianych usług, zasobów i treści. Tradycyjnie wymagało to od użytkownika utworzenia w każdym z serwisów osobnego konta z nazwą i hasłem, co jest dla operatora źródłem kosztów, a dla użytkownika - niedogodności. SocialAccess 1.0 zapewnia obsługę tożsamości zewnętrznych (BYOI, "bring your own identity"), co upraszcza interakcję z użytkownikami, zwiększa poczucie prywatności i korzystanie wpływ na lojalność klientów, a przy tym pozwala obniżyć koszty obsługi informatycznej.
"Konsumenci pragną wygodnego dostępu do coraz większej liczby usług z coraz bardziej różnorodnych urządzeń, zaś firmy i instytucje powinny móc wykorzystać możliwości, które tworzą tożsamości społecznościowe, rozwiązania mobilne, chmury i inne trendy. BYOI to świetny przykład możliwości wykorzystania istniejących procesów, ulepszenia istniejących usług i szybszego reagowania na potrzeby klientów. Myślące o przyszłości organizacje robią właśnie to za pomocą oprogramowania SocialAccess, które uzupełnia istniejąca strategie zarządzania dostępem i zwiększa możliwości biznesowe w sposób nieosiągalny innymi metodami" - mówi Geoff Webb, dyrektor firmy NetIQ ds. strategii rozwiązań.
SocialAccess 1.0 zapewnia spójną, spersonalizowaną obsługę klientów i interesantów korzystających z dowolnych urządzeń - komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów czy smartfonów - w dowolnej chwili, pozwalając im wykorzystać ich tożsamość społecznościową i informacje profilowe pochodzące od dostawców tożsamości. Dostarczanie oprogramowania NetIQ w postaci urządzenia wirtualnego zapewnia łatwość wdrożenia i użytkowania przez sklepy internetowe i portale handlowe, instytucje rządowe i samorządowe i inne organizacje, pragnące przyciągnąć użytkowników bez konieczności tworzenia, zarządzania i utrzymywania repozytorium tożsamości.
Źródło: NetIQ