Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Oracle Next Generation Data Centre Index

OracleZ opublikowanego przez firmę Oracle raportu z badań "Oracle Next Generation Data Centre Index Cycle III" (Wskaźnik Oracle Next Generation Data Centre Index - cykl III) wynika, że po roku wzmożonego zainteresowania usługami krótkoterminowego wsparcia świadczonymi przez usługodawców zewnętrznych wiele przedsiębiorstw z regionu (EMEA) znów przenosi swoje dane do własnych centrów.


Wyniki cyklu II tych badań, opublikowane w styczniu 2012 r., świadczyły o przechodzeniu rynku na korzystanie ze wsparcia zewnętrznych centrów przetwarzania danych, co przypisywano temu, że firmy dały się zaskoczyć lawinowym wzrostem ilości danych (big data).

Badania przeprowadzone przez firmę analityczną Quocirca wykazały, że w cyklu III odnotowano tendencję odwrotną - przedsiębiorstwa ponownie przenoszą swoje dane do własnych centrów przetwarzania danych. Ta kolejna zmiana sposobu obsługi dużych zbiorów danych świadczy nie tylko o wzroście ważności danych i o większej koncentracji firm na ich wykorzystywaniu, ale dowodzi także, jak ważna jest dla przedsiębiorstw możliwość maksymalnie łatwego przenoszenia danych pomiędzy chmurą publiczną a prywatną.

Na pozór odnotowano niewielką ogólną poprawę wyników, ale głębsza analiza danych badawczych dowodzi, że istnieją znaczne różnice w regionie:
• kraje ze strefy euro radzą sobie gorzej niż kraje spoza strefy jednolitej waluty;
• wśród czynników kształtujących strategie rozwoju centrów przetwarzania danych nadal przoduje dążenie do zrównoważonego rozwoju;
• podczas kształtowania strategii rozwoju centrów przetwarzania danych priorytety krótkofalowe dotyczące elastyczności wdrażania wydają się mieć większe znacznie od potrzeb długofalowych dotyczących wspierania działalności biznesowej (indeks elastyczności wzrósł, a indeks łatwości obsługi w nieznacznym stopniu zmalał).

Odsetek respondentów korzystających jedynie z własnych zasobów do przetwarzania danych wzrósł z 45% w cyklu II do 66% w cyklu III, natomiast odsetek przedsiębiorstw korzystających tylko z jednego, własnego centrum przetwarzania danych wzrósł z 26% w cyklu II badań do 41% w cyklu III.

Również odsetek przedsiębiorstw twierdzących, że w ciągu następnych 12 miesięcy będą potrzebować nowego centrum przetwarzania danych, wzrósł z 22% do 26%, co sugeruje, że firmy nie przewidują zakończenia obecnego wzmożonego zainteresowania przetwarzaniem danych.

Przedsiębiorstwa tracą wiele możliwych korzyści, rezygnując z dostosowywania infrastruktury informatycznej do potrzeb działalności biznesowej.

Istnieje silna korelacja pomiędzy przedsiębiorstwami, które ściśle dostosowały swoje funkcje informatyczne do potrzeb funkcji biznesowych, a firmami, które uzyskały wysokie wartości indeksu. Innymi słowy przedsiębiorstwa, które dostrzegają potrzebę takiego dostosowania, mogą liczyć na dodatkowe korzyści wynikające z wyższego poziomu zaawansowania strategii rozwoju centrów przetwarzania danych. W cyklu III ta korelacja okazała się szczególnie silna.

Jednocześnie z badań wynika, że nie odnotowano ogólnego polepszenia sytuacji w zakresie dostosowania infrastruktury informatycznej do potrzeb działalności biznesowej. Tak więc niektóre firmy mogły zwiększyć to dostosowanie, ale wiele tego nie zrobiło. Oznacza to, że przedsiębiorstwa, które nie zwiększyły tego dostosowania, nie uzyskają też potencjalnych korzyści, które infrastruktura informatyczna może zapewnić firmie.

Źródło: Oracle

 

Logowanie i rejestracja