Nowa strategia Symanteca zoptymalizuje i uprości działalność firmy, co przełoży się na lepsze efekty we współpracy z klientami i partnerami. Firma skoncentruje się na dziesięciu podstawowych obszarach, związanych bardzo ściśle z mobilnością i chmurą, łączących istniejące produkty i usługi w nowe rozwiązania.
"Strategia firmy Symantec jest przejrzysta: chcemy, aby ludzie, firmy i państwa nie musiały obawiać się o bezpieczeństwo swoich cyfrowych danych. Nowa strategia zacznie działać skuteczniej, dzięki czemu nasi klienci i partnerzy zyskają większy komfort. Chcemy oferować lepsze produkty i usługi, dopasowane do potrzeb klientów. Jednocześnie będą one łatwiejsze tak w ocenie, zakupie jak i użyciu. Zostaną również objęte profesjonalnym doradztwem" - powiedział Steve Bennett, prezes i dyrektor generalny firmy Symantec.
Symantec zamierza ulepszać obecne produkty i usługi, a jednocześnie pracować nad innowacyjnymi propozycjami. Klienci zyskają dostęp do szerszej gamy rozwiązań, spełniających ich zmieniające się potrzeby. Symantec zamierza rozwijać ofertę w następujących obszarach: Mobile Workforce Productivity, Norton Protection, Norton Cloud, Information Security Services, Identity/Content-Aware Security Gateway, Data Center Security, Business Continuity, Integrated Backup, Cloud-Based Information Management, a także Object Storage Platform. Wprowadzenie tych zmian zajmie od sześciu do dwudziestu czterech miesięcy.
"Klienci nadal będą mogli wybierać rozwiązania, które chcą stosować, ale z szerszej palety produktów" - powiedział Steve Bennett. "Nie oferujemy pakietów na zasadzie: wszystko albo nic. Klienci mogą nadal decydować, co jest dla nich przydatne i na tej podstawie dokonywać zakupów. Dodatkowo będą mieli także możliwość wyboru zintegrowanej oferty, która naszym zdaniem będzie niezbędna do walki ze stale ewoluującymi zagrożeniami, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych i w chmurze."
Strategia sprzedażowa firmy Symantec zakłada dalsze, intensywne wykorzystanie kanału dystrybucyjnego do współpracy z obecnymi klientami i uwolnienie zasobów, które zostaną wykorzystane do pozyskiwania nowych odbiorców. Firma usprawni także dział marketingu, zapewniając mu strategiczne zasoby i możliwości, które przełożą się na efektywniejsze działania i wzrost organiczny.
Ponadto Symantec utworzył nowe Biuro CEO. Mały zespół, składający się z członków kierownictwa (dyrektor finansowy, dyrektor ds. produktów i usług, dyrektor ds. operacyjnych), będzie w trybie zbiorowym, wspólnie z prezesem Stevem Bennettem, podejmował codzienne decyzje operacyjne i funkcyjne. Do CEO raportować będą również bezpośredni podwładni funkcyjni (szefowie działów HR, finansów, prawnego itd.), a także liderzy zespołów handlowych z poszczególnych rynków. Kolejną grupą raportującą bezpośrednio do CEO będą szefowie takich działów jak IT, marketing, komunikacja i technologia.
Aby firma działała bardziej elastycznie i szybciej dopasowywała się do potrzeb klientów, pracownicy pierwszej linii będą mieli większe uprawnienia i swobodę w obsłudze klientów w trybie bieżącym. W związku z tym zmniejszy się liczba osób na wyższych i średnich stanowiskach kierowniczych, co przełoży się na redukcję zatrudnienia. Proces ten powinien zakończyć się w czerwcu 2013 r.
Źródło: Symantec