Firma HP poinformowała o nowych rozwiązaniach do optymalizacji informacji Information Optimization Solutions, które wykorzystując możliwości Big Data ułatwiają przedsiębiorstwom osiagnięcie jak największego „zwrotu z informacji” (Return on Information).
Duże zbiory danych (Big Data) zawierają dane usystematyzowane z tradycyjnych baz danych, dane nieusystematyzowane, obejmujące obrazy, materiały wideo, wiadomości e-mail, teksty itd., oraz dane częściowo usystematyzowane, pobierane z czujników i maszyn. Taki podział danych stwarza poważne problemy, a ich optymalne wykorzystanie jest dla przedsiębiortw wyzwaniem.
Przewiduje się, że ilość danych w „cyfrowym wszechświecie” osiągnie do 2015 r. poziom 8 zetabajtów (Prognozy IDC na 2012 r.: konkurencja z myślą o roku 2020, Dokument nr 231720, Frank Gens). Sprawi to, że przechowywanie danych i zarządzanie nimi stanie się ogromnym wyzwaniem. Według badania przeprowadzonego na zlecenie HP prawie 60% dyrektorów przedsiębiorstw uważa, że ich firmy nie są wyposażone w rozwiązania umożliwiające wgląd w duże zbiory danych, a tylko 10% firm obecnie włącza dane nieusystematyzowane w zakres swoich analiz, procesów i strategii.
Połączenie konwergentnej infrastruktury HP, wiedzy i znajomości usług jaką posiada fima z rozwiązaniami pochodzącymi z Autonomy i Vertica umożliwia organizacjom na wydobywanie wartościowych elementów ze wszystkich zgromadzonych informacji, zarówno usystematyzowanych jaki i nieusystematyzowanych, i efektywne zarządzanie nimi.
Nowa oferta HP:
- ułatwia zarządzanie informacjami poprzez rozbudowanie oferty HP AppSystems o środowiska Apache Hadoop, HP Vertica Analytics Platform i Autonomy eDiscovery,
- pomaga w automatycznym indeksowaniu wszystkich danych przedsiębiorstwa, tworząc zintegrowaną strategię zarządzania informacjami, ich archiwizowanie, przeszukiwanie zasobów, zarządzanie treściami, dokumentami i rekordami poprzez pakiet Autonomy Legal and Compliance Performance Suite,
- upraszcza inteligentną interpretację danych poprzez platformę analityczną nowej generacji HP Vertica Analytics Platform 6.1, która została opracowana, by zoptymalizować Big Data,
- umożliwia klientom poprzez pakiet Autonomy Marketing Performance Suite, tworzący platformę opartą na przetwarzaniu w chmurze, wykorzystanie danych do szybszego podejmowania inteligentnych decyzji o kluczowym znaczeniu, co optymalizuje wydatki na marketing oraz zwiększa przychody ze wszystkich kanałów dystrybucji.
Źródło: HP