W swoim wystąpieniu podczas konferencji Oracle OpenWorld Thomas Kurian, szef działu rozwoju produktów Oracle, poinformował, że Oracle, w ramach swojej najszerszej i najbardziej zaawansowanej w branży strategii rozwoju usług w chmurze, znacznie powiększa ofertę Oracle Cloud, a grono klientów i partnerów firmy cały czas rośnie.
Kompleksowa oferta usług Oracle w zakresie platform (Platform Services), aplikacji (Application Services) i sieci społecznościowych (Social Services) została poszerzona o siedem nowych usług Oracle Cloud, udostępnionych w wersji zapoznawczej na zasadzie subskrypcji.
Usługi Oracle Cloud zyskują coraz większą popularność. Codziennie korzysta z nich już ponad 10 tysięcy klientów i przeszło 25 milionów użytkowników. Aby pomóc partnerom w szybszym wprowadzaniu na rynek nowych usług w chmurze obliczeniowej, Oracle oferuje im również nowy, kompleksowy zestaw zasobów wdrożeniowych i programów partnerskich Oracle Cloud.
Oracle Cloud to funkcjonalne, zintegrowane i bezpieczne usługi w modelu cloud computing, przynoszące użytkownikom biznesowym i programistom natychmiastowy wzrost produktywności oraz inne liczne korzyści.
Oracle Cloud to obecnie najbezpieczniejsze, najnowocześniejsze oraz najbardziej elastyczne i niezawodne usługi w chmurze, oferujące klientom bogaty wybór opcji.
Oto siedem nowych usług Oracle Cloud, które zostały udostępnione w wersji przeglądowej:
• Oracle Planning and Budgeting Cloud Service: Usługa ta, dostępna w chmurze w ramach abonamentu, oferuje sprawdzone funkcje rozwiązania Oracle Hyperion Planning. Usprawnia tworzenie planów finansowych, budżetów i prognoz
• Oracle Financial Reporting Cloud Service: Usługa ta ułatwia tworzenie i składanie bardzo dobrze sformatowanych, najwyższej jakości sprawozdań zarządczych i finansowych
• Oracle Planning and Budgeting Cloud Service: Usługa ta umożliwia agregowanie informacji i danych analitycznych z systemu przedsiębiorstwa, sieci społecznościowych i źródeł zewnętrznych oraz wykorzystywanie ich w aplikacjach biznesowych, takich jak systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM). Pomaga również w aktualizacji danych klientów, potencjalnych klientów i osób kontaktowych
• Oracle Social Sites Cloud Service: Usługa ta ułatwia szybkie udostępnianie serwisów internetowych klientom zgodnie z wymaganiami współczesnych firm. Dzięki rozbudowanym funkcjom edycji i zaplecza nawet niewyspecjalizowani użytkownicy mogą szybko tworzyć i publikować serwisy internetowe wysokiej jakości
• Oracle Storage Cloud Service: Usługa ta umożliwia przechowywanie danych cyfrowych i zarządzanie nimi w chmurze. Można ją zintegrować z innymi usługami Oracle Cloud, które wymagają pamięci masowej online
• Oracle Messaging Cloud Service: Usługa ta zapewnia infrastrukturę, która umożliwia wymianę komunikatów między aplikacjami w środowisku Oracle Cloud i poza nim z wykorzystaniem kolejek asynchronicznych
• Oracle Developer Cloud Service: Usługa ta pomaga w zespołowym tworzeniu oprogramowania. Zapewnia środowisko oparte na standardach, obsługujące pełny cykl programowania. Ułatwia zarządzanie kontrolą źródeł, śledzenie problemów, ciągłą integrację oraz współpracę podczas tworzenia dokumentów
Model cenowy nowych usług, oparty na miesięcznym abonamencie, jest prosty i przewidywalny. Klienci mogą wybrać subskrypcję przedłużaną z miesiąca na miesiąc lub umowę na dłuższy okres.
Źródło: Oracle