Quest Software, firma specjalizująca się w dostawie rozwiązań APM (Application Performance Monitoring), udostępniła narzędzie do monitorowania wydajności aplikacji - Foglight for Windows Azure Applications oferowane w formie SaaS (Software as a Service).
Rozwiązanie Foglight for Windows Azure Applications pozwala administratorom szczegółowo monitorować wydajność aplikacji pracujących w chmurze Windows Azure, w tym również z perspektywy użytkowników końcowych.
"Weszliśmy w nową erę platform cloud, takich jak Windows Azure. Organizacje IT mają teraz możliwość niezwykle szybkiego i opłacalnego dostarczania aplikacji. Nasi klienci mówią nam, że przedsiębiorstwa, aby w pełni wykorzystać te wszystkie funkcje, muszą mieć możliwość monitorowania wydajności, również z punktu widzenia użytkowników końcowych. Zapewnia to nowy Foglight for Windows Azure Applications, który umożliwia otrzymanie prawdziwego obrazu wydajności z punktu widzenia użytkownika końcowego i jego doświadczeń w korzystaniu z aplikacji opartych na Windows Azure. Pozwala również szybko identyfikować problemy dotyczące wydajności oraz je rozwiązywać zanim wpłyną na pracę użytkowników i procesy biznesowe" - mówi Steve Rosenberg, wiceprezes i dyrektor generalny w dziale Monitorowania Wydajności, Quest Software.
Użytkownicy końcowi mają wysokie wymagania dotyczące korzystania z aplikacji, jednak administratorom IT czasami trudno zrozumieć oczekiwania użytkowników, szczególnie jeżeli chodzi o aplikacje w modelu cloud computing. Nowe rozwiązanie Quest Software - Foglight for Windows Azure Applications umożliwia przedsiębiorstwom wykorzystanie technologii monitorowania wydajności dla aplikacji opartych na platformie Windows Azure oraz pozwala administratorom IT uzyskać wgląd w sposób, w jaki użytkownicy końcowi korzystają z tych aplikacji. A to z kolei zapewnia użytkownikom końcowym dostęp do usług zgodnie z ich oczekiwaniami, a także optymalne działanie aplikacji oraz infrastruktury.
Kluczowe funkcje Foglight for Windows Azure Applications:
• Szybki podgląd stanu i analiza dostępności w ujęciu bieżącym oraz historycznym aplikacji i wspierającej je infrastruktury
• Identyfikacja problemów wydajnościowych oraz określenie ich przyczyny, jak również wpływu na pracę użytkowników końcowych
• Wgląd w jakość i dostępność usług z punktu widzenia użytkowników aplikacji, w połączeniu z podglądem czasu reakcji oraz wskazanie normalnych zachowań i ewentualnych nieprawidłowości
• Określenie problemów wydajnościowych związanych z wykorzystaniem różnych przeglądarek internetowych lub urządzeń przenośnych, a także identyfikacja problemów z kompatybilnością oraz analiza sposobów w jaki użytkownicy uzyskują dostęp do aplikacji
• Widok geograficzny pokazujący lokalizację użytkownika oraz wydajność w danym obszarze, a także podgląd i identyfikacja problemów dotyczących danych obszarów geograficznych, a nie poszczególnych użytkowników
• Powiadamianie administratorów o pojawiających się problemach wydajnościowych
Alerty mogą być automatycznie przekazywane do klientów e-mail, co daje możliwość natychmiastowego zawiadomienia personelu IT i podjęcia przez niego działań, gdy wystąpią krytyczne problemy.
Źródło: Quest Software