Citrix Systems poinformował o przejęciu nowozelandzkiej firmy Beetil, usługodawcy dostarczającego rozwiązania bazujące na chmurze obliczeniowej, dające możliwość pracy w dowolnym miejscu za pomocą GoToAssist, GoToMeeting, GoToWebinar, GoToTraining, GoToMyPC, Podio oraz Sharefile.
Przejęcie niewielkiej firmy z Wellington ma na celu rozszerzenie możliwości rozwiązań z rodziny Citrix GoToAssist i zaoferowanie specjalistycznego wsparcia dla chmurowych usług z poziomu pojedynczej platformy umożliwiającej zdalną obsługę, monitoring i service desk.
„Usługi Beetil stanowią naturalne uzupełnienie chmurowych narzędzi supportowych Citriksa. Cechuje je elegancki wygląd, łatwość obsługi i funkcje przydatne dla techników i użytkowników końcowych. Wraz z zespołem Beetil będziemy rozszerzać pozycję lidera dostarczającego innowacyjne, bazujące na chmurze usługi wsparcia technicznego" - powiedział Brett Caine, starszy wiceprezes i główny menadżer działu Online Services w Citrix.
"Założyliśmy Beetil by dostarczyć oparte na chmurze rozwiązania, zapewniające wsparcie techniczne w zakresie obsługi aplikacji informatycznych oraz usuwanie problemów w środowisku IT zgodnie z najlepszymi praktykami w ramach ITIL" - powiedział Dan Lee, założyciel i dyrektor generalny Beetil.
Dotychczasowy zespół Beetil dołączy do Citrix, a Dan Lee będzie raportował bezpośrednio do Elizabeth Cholawsky, wiceprezes i głównej menadżer działu IT Support line w Citrix. Warunki przejęcia nie zostały ujawnione.