Podczas konferencji TechEd North America 2012 poinformowano o dostępności kolejnej odsłony Windows Intune, oprogramowania do scentralizowanego zarządzania komputerami, opartego o model przetwarzania w chmurze obliczeniowej (cloud computing).
Windows Intune pracuje w oparciu o chmurowy model SaaS (Software-as-a-Service) i dostarcza moduły do zarządzania poprawkami, inwentaryzacją, zdalną pomocą, politykami bezpieczeństwa oraz ochroną przed złośliwym oprogramowaniem. Rozwiązanie kierowane jest przede wszystkim do małych i średnich firm bez rozbudowanej infrastruktury serwerowej i środków pozwalających na wdrożenie produktów z rodziny System Center, WSUS czy innych rozwiązań oferowanych przez firmy trzecie. Rozwiązanie może sprawdzić się doskonale również w środowiskach bez doświadczonego i rozbudowanego zaplecza ze strony specjalistów IT.
Co nowego w wersji 3.0?
Windows Intune 3.0 integruje się z usługami katalogowymi (Active Directory), dzięki czemu nie ma już potrzeby logowania za pomocą Windows Live ID, a w zamian tego można wykorzystać login Microsoft Online Services lub lokalne AD we współpracy mechanizmu DirSync.
Platforma oferuje teraz wsparcie dla urządzeń mobilnych (obsługujących Microsoft Exchange ActiveSync) z systemami Windows Phone, Android oraz Apple iOS.
Z kolei samoobsługowy Portal firmowy (Company Portal) pozwala na częściowe zarządzanie usługą przez użytkowników końcowych, również z poziomu urządzeń mobilnych.
Opłaty za korzystanie z Windows InTune pobierane są w oparciu o model subskrypcyjny. Klienci w ramach subskrypcji otrzymują prawo aktualizacji klienckich systemów operacyjnych do Windows 7 Enterprise.
Źródło: Windows Team Blog