Według raportu firmy Forrester Research, "działy biznesowe wprowadzają cloud computing 2,5 razy szybciej niż działy informatyczne. Korzystanie przez działy biznesowe z zewnętrznych usług przetwarzania w chmurze, innych niż usługi opracowane przez własny dział informatyki, powoduje nadmierny wzrost liczby dostawców"
HP wprowadza do oferty nowej usługi HP Service Integration and Management, która umożliwia przedsiębiorstwom integrację złożonych środowisk heterogenicznych i zarządzanie nimi, a w rezultacie zmniejszenie ryzyka i obniżenie kosztów.
HP Service Integration and Management ułatwia przedsiębiorstwom opracowanie prawidłowego planu integracji dostawców i zarządzania nimi, umożliwia osiąganie celów biznesowych przez prezentację całej topologii usług informatycznych oraz pokazanie, w jaki sposób poszczególne usługi wpływają na realizację różnych celów. Poprzez wgląd w efektywność usług biznesowych oraz w działania ich dostawców, klienci mogą prewencyjnie monitorować świadczenie przez nich usług.
"Zarządzanie złożonymi środowiskami świadczenia usług informatycznych oraz ich analizowanie pod kątem korzyści biznesowych stało się dla dyrektorów ds. informatycznych bardzo ważne, zwłaszcza wobec szybkiego rozwoju przetwarzania w chmurze. Kompleksowe rozwiązanie do zarządzania heterogenicznymi środowiskami informatycznymi i analizowania ich będzie miało kluczowe znaczenie dla szybkiego pozyskiwania informacji o wydajności i aspektach finansowych. Pozwoli to zoptymalizować łańcuch dostaw i uniknąć kosztów niekontrolowanego wzrostu liczby dostawców" - powiedział Will Cappelli, wiceprezes ds. badań w firmie Gartner.
Nowa oferta HP Service Integration and Management daje przedsiębiorstwom jeden obraz usług z wielu źródeł, w tym usług przetwarzania w chmurze, świadczonych zarówno przez własne działy informatyki, jak i przez zewnętrzne, nieinformatyczne grupy biznesowe. Rozwiązanie to oferuje firmom i instytucjom usługi konsultacyjne dotyczące transformacji, w tym plan który określa procesy niezbędne do poprawy zarządzania i wydajności środowisk z wieloma dostawcami.
Dzięki standardowej architekturze informatycznej i jednolitemu modelowi integracji wszystkich usług, HP Service Integration and Management umożliwia klientom utworzenie elastycznego, łatwego w zarządzaniu środowiska informatycznego. Dodatkowe korzyści to między innymi:
- Lepsza efektywność usług dzięki śledzeniu statusu wydajności w zestawieniu z budżetami operacyjnymi i celami biznesowymi. Nowe rozwiązanie HP pozwala klientom zwiększyć dostępność usług i usprawnić zarządzanie nimi przez prewencyjne monitorowanie ich, pokazujące wydajność wszystkich usług w czasie rzeczywistym.
- Mniej zakłóceń w świadczeniu usług i mniejsze związane z tym ryzyko biznesowe dzięki szybkiej identyfikacji dostawców odpowiedzialnych za przerwy o znaczeniu krytycznym.
- Niższe koszty serwisu informatycznego dzięki integracji i centralizacji zarządzania usługami wielu dostawców.
"Brak wglądu w usługi świadczone przez wielu dostawców, w tym cloud computing, prowadzi do nierównego poziomu usług w przedsiębiorstwie i zwiększa ryzyko oraz koszty związane z zarządzaniem informatycznym. Nasza nowa oferta daje klientom do dyspozycji procesy i narzędzia, które zapewniają lepszy wgląd i pozwalają lepiej zarządzać wszystkimi dostawcami, a jednocześnie zmniejszają złożoność i obniżają koszty" - powiedział Hans Peter-Klaey, wiceprezes działu oprogramowania w HP.
W połączeniu z pakietem oprogramowania HP IT Performance Suite rozwiązanie HP Service Integration and Management umożliwia klientom wprowadzenie modelu operacyjnego zarządzania i usług biznesowych dla całego przedsiębiorstwa, który zwiększa wydajność procesów informatycznych, upraszcza zarządzanie i spełnia wymagania dotyczące zgodności z przepisami. Centralnym elementem tej oferty jest HP Capability Framework, model referencyjny, który zmniejsza złożoność globalnych heterogenicznych środowisk informatycznych oraz obniża koszty niekontrolowanego wzrostu liczby dostawców.
Źródło: HP
Skomentuj na forum