Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nie wszystkie firmy są wpełni gotowe na wzrost ilości danych

Raport oracle Big DataOpublikowane przez firmę Oracle wyniki badań - przeprowadzone przez firmę Quocirca - dowodzą, że wiele firm dało się zaskoczyć przez lawinowy wzrost ilości przetwarzanych danych oraZ wzbudzają obawy co do gotowości firm do obsługi dużych ilości danych (Big Data).


Tendencja ta jest efektem takich czynników, jak zwiększenie częstości kontaktów pomiędzy konsumentami a producentami za pomocą urządzeń mobilnych, znaczna intensyfikacja komunikacji maszyna-maszyna (M2M) oraz tworzenie przez przedsiębiorstwa coraz większych ilości danych w ramach ich własnych procesów.

Wirtualizacja w centrach przetwarzania danych stopniowo postępuje, ale postępy te nie są jednolite - jedynie 12% respondentów zwirtualizowało do tej pory ponad 70% swoich zasobów informatycznych. 38% zwirtualizowało mniej niż 30% swojej infrastruktury.

Firmy reagują na tę sytuację krótkoterminowym wzrostem zapotrzebowania na oferowane w outsourcingu usługi centrów przetwarzania danych i usługi w chmurze (cloud computing). W dłuższym horyzoncie czasu planują jednak zbudować własne i obsługiwane własnymi siłami centra przetwarzania danych.

W planie zamierzeń na 2012 r. ponownie znalazł się też zrównoważony rozwój - firmy reagują w ten sposób, chcąc prowadzić politykę proekologiczną z uwagi na konieczność odpowiedniego nadzoru albo dążąc do ograniczenia rosnących rachunków za energię wykorzystywaną do obsługi infrastruktury informatycznej. Jeśli porówna się bezpośrednio wyniki z Cyklu 1 niniejszego badania (C1) z wynikami niniejszego Cyklu 2 (C2), wartość ogólnego indeksu zrównoważonego rozwoju wzrosła z poziomu najniższego do najwyższego wśród indeksów cząstkowych.

Badania te stanowią podstawę określania wskaźnika Oracle Next Generation Data Centre Index, w ramach którego ocenia się postęp przedsiębiorstw w dążeniu do zaawansowanego wykorzystywania centrów przetwarzania danych do optymalizacji wydajności ich działalności biznesowej oraz infrastruktury informatycznej. Na podstawie badań przeprowadzanych przez firmę Quocirca przedsiębiorstwa są oceniane w skali od 0 do 10.

Firmy z Europy i Bliskiego Wschodu uzyskały średnio ocenę 5,58 (przy czym 10 to ocena oznaczająca najbardziej zaawansowaną strategię rozwoju centrum przetwarzania danych).

Ocena ta oznacza poprawę względem poprzedniego badania Oracle Next Generation Data Centre Index, podjętego w lutym 2011 r., kiedy to uzyskano średni wynik 5,22. Oznacza to, że firmy coraz więcej uwagi poświęcają strategii rozwoju swojego centrum przetwarzania danych i dokonują coraz większych inwestycji w tym obszarze w reakcji na lawinowy wzrost ilości przetwarzanych danych. Wszystkie kraje, wszystkie branże i wszystkie tematy cząstkowe uzyskały w cyklu C2 wyższe wartości tego indeksu niż w cyklu C1.

Najważniejsze informacje o indeksie
- Odsetek respondentów korzystających tylko z własnego centrum przetwarzania danych zmalał z 60% (C1) do 44% (C2).
- Odsetek firm korzystających z usług zewnętrznych centrów przetwarzania danych wzrósł z 40% (C1) do 56% (C2).
- Tylko 8% respondentów (w porównaniu z 17% w cyklu C1) stwierdziło, że w możliwej do przewidzenia przyszłości nie będą potrzebować nowego centrum przetwarzania danych.
- 38% respondentów dostrzega potrzebę zbudowania nowego centrum przetwarzania danych w ciągu najbliższych dwóch lat (wzrost z 27% w cyklu C1).
- Wartość indeksu zrównoważonego rozwoju wzrosła z 5,14 (ostatnie miejsce) w cyklu C1 do 5,64 (pierwsze miejsce) w cyklu C2.
- Tylko 6,4% respondentów stwierdziło, że nie posiadają planu zrównoważonego rozwoju powiązanego z korzystaniem z centrum przetwarzania danych (w cyklu C1 odsetek ten miał wartość 13,2%).
- Odsetek kierowników centrów przetwarzania danych, którzy analizują rachunki za zużycie energii, wzrósł z 43,2% (C1) do 52,2% (C2).
- Kraje skandynawskie wyprzedziły Niemcy i Szwajcarię, osiągając w cyklu C2 najwyższą, wręcz imponującą wartość indeksu - aż 6,51. Był to efekt wprowadzenia usprawnień na polu zrównoważonego rozwoju, zarządzania systemami, wirtualizacji i konsolidacji. Od czasu poprzedniego badania największe postępy poczynił region Bliskiego Wschodu, przesuwając się z samego dołu tabeli na środkową pozycję w rankingu. Irlandia i Rosja, które uwzględniono w cyklu C2, a których nie ujęto w cyklu C1, osiągnęły wyniki najniższe, odpowiednio 4,79 i 4,62.

Inne wnioski z badań
- Ponad jedna trzecia (36%) kierowników centrów przetwarzania danych wciąż nie ma wglądu w zużycie energii, a niemal 10% respondentów wątpi również w to, czy ktokolwiek inny analizuje rachunki tych centrów za zużycie energii.
- Kraje skandynawskie oraz Niemcy i Szwajcaria przodują na polu zrównoważonego rozwoju - wartość tego indeksu w przypadku obu wymienionych regionów wynosi 6,57. Następny w kolejności jest Beneluks z indeksem 5,76, natomiast Wielka Brytania osiągnęła wynik poniżej średniej - jedynie 5,4.
- W porównaniu z cyklem C1, w cyklu C2 wartości wszystkich indeksów cząstkowych wzrosły: indeks elastyczności wzrósł z 5,27 do 5,46, indeks zrównoważonego rozwoju z 5,14 do 5,64, a indeks łatwości obsługi z 5,24 do 5,64.
- Niestety, niemal 39% respondentów wciąż uważa prognozowanie przyszłych obciążeń za sprawę drugorzędną. Jednak odsetek firm, które korzystają z zaawansowanych analiz lub prognoz opartych na danych historycznych na temat zużycia wzrósł z 39% do 50%.

W listopadzie 2011 r. firma Quocirca przeprowadziła ankietę wśród 949 członków kierownictwa dużych przedsiębiorstw z 10 krajów/regionów z całego świata: Beneluksu, Niemiec i Szwajcarii, Francji, Półwyspu Iberyjskiego (Hiszpania i Portugalia), Irlandii, Włoch, Bliskiego Wschodu, krajów skandynawskich, Rosji oraz Wielkiej Brytanii. Pytania zostały sformułowane tak, aby każdą odpowiedź można było wyrazić w postaci liczby z przedziału od 0 do 10, co pozwoliło określić ogólną wartość wskaźnika Oracle Next Generation Data Centre Index. Oddzielne części ankiety poświęcono elastyczności, łatwości obsługi i zrównoważonemu rozwojowi, umożliwiając określenie wartości indeksów cząstkowych dla tych trzech ważnych obszarów.

W badaniach ankietowych wzięło udział 949 członków kadry kierowniczej dużych przedsiębiorstw z 10 regionów całego świata.

Źródło: Oracle
Skomentuj na forum

 

Logowanie i rejestracja