W odpowiedzi na nieustające oczekiwania klientów związane z redukcją łącznego kosztu posiadania platformy mainframe firma CA Technologies zapowiedziała wprowadzenie udoskonalonych produktów i programów. Nowa oferta ma na celu redukcję kosztów, uproszczenie zarządzania oraz zwiększenie efektywności operacyjnej.
„Obniżenie łącznych kosztów użytkowania komputerów to priorytet dla wszystkich organizacji IT” - powiedział Dayton Semerjian, dyrektor generalny ds. platformy mainframe firmy CA Technologies. „Najnowsze produkty i programy Mainframe 2.0 pomogą im osiągnąć ten cel na platformie mainframe. Upraszczają one zarządzanie, wykorzystując wyspecjalizowane procesory i zapewniają usługi, które sprzyjają efektywności operacyjnej”.
Według raportu firmy Gartner Market Share: All Software Markets, Worldwide, 2010, „biorąc pod uwagę łączne przychody z oprogramowania na całym świecie w roku 2010”, firma CA Technologies zajęła pierwsze i drugie miejsca w 21 strategicznych segmentach oprogramowania do zarządzania IT w środowiskach mainframe i rozproszonych.
w środowisku mainframe i w skali całego przedsiębiorstwa, narzędziach do zarządzania bazą danych DB2 do z/OS, oprogramowaniu do zarządzania bazą danych CA IDMS, CA Endevor Software Change Management, CA Mainframe Software Manager (CA MSM) oraz 84 nowych dodatkach do oprogramowania Mainframe Software Stack współpracującego z programami Mainframe 2.0.
Nowe produkty z serii Mainframe 2.0 to między innymi:
• CA Mainframe Software Manager - oprogramowanie używane przez ponad 400 klientów, którzy informują o oszczędnościach czasowych na poziomie 99,4% pod względem pozyskiwania, wdrażania i utrzymywania produktów CA. CA MSM oferuje rozszerzone funkcje kreatora instalacji oraz automatyzacji procesów, które znacząco usprawniają konfigurację oprogramowania.
• CA Mainframe Software Stack - 84 nowych lub odświeżonych produktów, w tym 14 nowych rodzin programów zwiększa do 234 łączną liczbę produktów wykorzystujących możliwości CA MSM oraz sprzętu i systemu operacyjnego IBM w zakresie obsługi tej platformy. Zestaw ten zapewnia klientom większą efektywność operacyjną oraz umożliwia maksymalizację wartości systemów mainframe.
• CA Endevor Software Change Manager - zawiera nowe możliwości upraszczające zarządzanie i zwiększające efektywność personelu IT. Można tu wymienić udoskonaloną obsługę CA MSM, zmodernizowany interfejs użytkownika oraz integrację przy użyciu usług www z rozwiązaniami rozproszonymi, takimi jak CA Clarity, CA Service Desk i smartfony.
• CA SYSVIEW Performance Management - pomaga w oszczędzaniu zasobów systemowych i zwiększaniu efektywności w skali całego przedsiębiorstwa oraz na platformie mainframe. W tym celu wykorzystuje się specjalistyczny mechanizm zIIP oraz udoskonalenia wydajności. Ulepszenia CA SYSVIEW obejmują także działające w skali całego przedsiębiorstwa rozwiązanie CA Technologies Application Performance Management, które integruje CA SYSVIEW z CA Introscope.
• CA IDMS - pomaga w zmniejszeniu kosztów sprzętu i oprogramowania oraz w zwiększeniu sprawności operacyjnej dzięki większemu wykorzystaniu specjalnego mechanizmu zIIP oraz pełnej obsłudze CA MSM.
• Rozwiązania CA do zarządzania bazą danych DB2 w środowisku z/OS - zwiększają efektywność operacyjną, usprawniając czasochłonną administrację bazą danych, poprawiając wydajność i rozbudowując dotychczasową obsługę baz danych DB2, łącznie z DB2 v10.
Program Mainframe 2.0 oferuje także następujące zalety:
• Stanowi udoskonalenie programu CA Mainframe Software Rationalization Program, który pomaga organizacjom IT konsolidującym dostawców oprogramowania w uzyskaniu oszczędności kosztowych i efektywności bez negatywnego wpływu na poziomy usług i zdolności zarządzania.
• Rozszerza program Mainframe Value Program (MVP) na produkty do środowisk rozproszonych, zwiększając wartość tej bezpłatnej usługi konsultacyjnej, dzięki czemu klienci mogą optymalnie korzystać z dotychczasowych produktów CA w skali całego przedsiębiorstwa oraz maksymalizować zwrot z inwestycji.
• Zwiększa liczbę produktów objętych automatyczną usługą CA Recommended Service (CA RS), dzięki której klienci CA Technologies mogą uzyskiwać na bieżąco sprawdzone rozwiązania konserwacyjne do produktów z/OS. Za pomocą CA MSM można jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć wdrażanie aktualizacji.
Źródło: CA Technologies
Skomentuj na forum