W dniu wczorajszym, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w Nowym Jorku miała miejsce premiera najnowszego produktu Microsoft - Office 365 - stanowiącego zbiór aplikacji biurowo biznesowych dostępnych w oparciu o model cloud computing.
Office 365 stał się automatycznie konkurentem dla pakietu chmurowego Google Apps, oferowanego przez koncern z Mountain View już od dłuższego czasu.
Office 365 to usługa chmurowa, stanowiąca rozwinięcie BPOS, obejmująca takie aplikacje, jak Microsoft Office Proffesional Plus, Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online, Microsoft Lync Online oraz Aplikacje Office Web Apps.
Dużą zaletą pakietu jest jego mobilność. Teraz pracownicy będą mieli dostęp do swoich aplikacji nie tylko w komputerze biurowym ale również niemal we wszystkich urządzeniach przenośnych jak tablety, smartphony (iPhone, BlackBerry, i większość urządzeń z systemami Android i Windows Mobile).
Pakiet biurowy został udostępniony w kilkudziesięciu wersjach jezykowych, skierowanych do firm o wielkości od 2 do 200000 pracowników. Za dostęp do usługi pobierane są opłaty w modelu subskrypcyjnym (aktualnie dostępnych jest 11 różnych taryf). W Polsce pakiet dla firm zatrudniających mniej niż 25 pracowników kosztuje 5,25 EUR miesięcznie za użytkownika. Stawki opłat dla większych firm wahają się od 3,57 do 25,50 EUR za użytkownika/mies.
Więcej informacji o samym produkcie, taryfach jak i dostęp do wersji testowej można znaleźć na stronie producenta.
Skomentuj na forum