Modele obsługi oparte na hostingu i na technologii SaaS zyskują coraz większą popularność wśród korporacji, gdyż zmniejszają ryzyko wdrażania i zapewniają większą elastyczność niezbędną do osiągania zagwarantowanych poziomów usług.
Oprogramowanie jako usługa (Software as a service, SaaS) jest jednym z modeli chmury obliczeniowej (cloud computing), polegający na dystrybucji oprogramowania poprzez Internet. Model ten eliminuje potrzebę instalacji i uruchamiania programu w firmowym centrum danych lub na komputerach klienckich. SaaS przerzuca obowiązki zarządzania i aktualizacji z użytkownika oprogramowania na dostawcę. Model SaaS zakłada najczęściej pobieranie opłaty (abonament) za dostęp do aplikacji.
Pakiet rozwiązań contact center firmy Alcatel-Lucent udostępniany w hostingu osiągnął ważny sukces - ponad 1000 klientów z całego świata wdrożyło aplikacje Genesys w środowiskach udostępnianych w hostingu lub udostępniających oprogramowanie jako usługę w modelu chmurowym SaaS.
Usługodawcy, partnerzy Alcatela-Lucenta oferujący swoim klientom udostępniane w hostingu rozwiązania Genesys mają do dyspozycji modułową, skalowalną i otwartą platformę, która pozwala im oferować dostosowane do potrzeb klientów, zaawansowane usługi za pośrednictwem architektury obsługującej wiele podmiotów.
Rozwiązania udostępniane w hostingu są dla przedsiębiorstw atrakcyjne, gdyż minimalizują lub nawet całkiem eliminują nakłady inwestycyjne. Klient płaci jedynie za liczbę faktycznie udostępnionych portów, obsługiwanych stanowisk lub wykorzystanych minut, zgodnie ze swoimi potrzebami. Płacąc jedynie za faktyczne zużycie, przedsiębiorstwa nie muszą już kupować dodatkowej pojemności, aby móc obsługiwać okresy szczytowych obciążeń.
Pozwala to wyeliminować koszty posiadania własnych rozwiązań, dla których typowe są okresy bezczynności pracowników poza godzinami szczytu.
Skomentuj na forum