Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
Altaro VM Backup

Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)
Altaro VM Backup 6 dla Hyper-V i VMware - przegląd i instalacja (cz. 1)

Wraz z rozwojem technologii wirtualizacji i wynikającymi z tego zmianami krajobrazu środowisk IT, zmienia się podejście do ochrony danych. Z wirtualizacją przegrało wiele rozwiązań zaprojektowanych z myślą o środowiskach fizycznych. Na rynku pojawiły się nowe rozwiązania, opracowane z myślą o środowiskach wirtualnyc...

Czytaj więcej...

Pięć głównych zasad zarządzania danymi
Pięć głównych zasad zarządzania danymi

Obecnie centralnym elementem każdej działalności biznesowej są dane. Firmy chcą z nich aktywnie korzystać bez względu na miejsce, w którym dane te są przechowywane. W przemówieniu inaugurującym konferencję Commvault GO 2016, Robert Hammer, prezes i dyrektor generalny firmy Commvault, przedstawił pięć podstawowych za...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!
Altaro VM Backup dla dostawców usług IT!

Altaro Software, dostawca rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych, znany głównie ze swojego flagowego produktu VM Backup, pozwalającego na tworzenie kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających w środowisku Microsoft Hyper-V i VMware vSphere, udostępnił portal online, zbudowany specjalnie z myślą o dostawcach us...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Aktualności

Wzrost popularności usług w modelu SaaS

Alcatel LucentModele obsługi oparte na hostingu i na technologii SaaS zyskują coraz większą popularność wśród korporacji, gdyż zmniejszają ryzyko wdrażania i zapewniają większą elastyczność niezbędną do osiągania zagwarantowanych poziomów usług.


Oprogramowanie jako usługa (Software as a service, SaaS) jest jednym z modeli chmury obliczeniowej (cloud computing), polegający na dystrybucji oprogramowania poprzez Internet. Model ten eliminuje potrzebę instalacji i uruchamiania programu w firmowym centrum danych lub na komputerach klienckich. SaaS przerzuca obowiązki zarządzania i aktualizacji z użytkownika oprogramowania na dostawcę. Model SaaS zakłada najczęściej pobieranie opłaty (abonament) za dostęp do aplikacji.

Pakiet rozwiązań contact center firmy Alcatel-Lucent udostępniany w hostingu osiągnął ważny sukces - ponad 1000 klientów z całego świata wdrożyło aplikacje Genesys w środowiskach udostępnianych w hostingu lub udostępniających oprogramowanie jako usługę w modelu chmurowym SaaS.

Usługodawcy, partnerzy Alcatela-Lucenta oferujący swoim klientom udostępniane w hostingu rozwiązania Genesys mają do dyspozycji modułową, skalowalną i otwartą platformę, która pozwala im oferować dostosowane do potrzeb klientów, zaawansowane usługi za pośrednictwem architektury obsługującej wiele podmiotów.

Rozwiązania udostępniane w hostingu są dla przedsiębiorstw atrakcyjne, gdyż minimalizują lub nawet całkiem eliminują nakłady inwestycyjne. Klient płaci jedynie za liczbę faktycznie udostępnionych portów, obsługiwanych stanowisk lub wykorzystanych minut, zgodnie ze swoimi potrzebami. Płacąc jedynie za faktyczne zużycie, przedsiębiorstwa nie muszą już kupować dodatkowej pojemności, aby móc obsługiwać okresy szczytowych obciążeń.

Pozwala to wyeliminować koszty posiadania własnych rozwiązań, dla których typowe są okresy bezczynności pracowników poza godzinami szczytu.

Skomentuj na forum