Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2016 roku

Certyfikacja wśród specjalistów z branży IT jest elementem często pożądanym przez pracodawców. By aktywnie uczestniczyć w rynku pracy, należy stale podnosić swoje kwalifikacje. Odpowiednie certyfikaty idąc w parze z posiadanymi i rozwijanymi umiejętnościami oraz determinacja związana ze zdobywaniem wiedzy, niejednok...

Czytaj więcej...

Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm
Raport Veeam: ciągłość działania usług IT poważnym wyzwaniem dla polskich firm

Badanie firmy Veeam Software, innowacyjnego dostawcy rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise), pokazuje, że ponad połowa organizacji w Polsce zmaga się z przystosowaniem firmowej infrastruktury do wymogów now...

Czytaj więcej...

Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security
Czy ufamy chmurze? - Raport Intel Security

Tylko jedna trzecia (34%) osób przebadanych w ramach nowego projektu Intel Security uznała, że członkowie najwyższego kierownictwa w ich organizacjach w pełni rozumieją kwestie bezpieczeństwa chmury obliczeniowej. Kompletne wyniki ankiety wskazują na ogromną, wręcz krytyczną potrzebę zwiększania poziomu zaufania do ...

Czytaj więcej...

#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability
#VeeamON2017 - Rozszerzenie platformy Veeam Availability

Firma Veeam Software, w trakcie konferencji VeeamON 2017, poinformowała o rozszerzeniu platformy Veeam ‘Always-On Cloud’ Availability Platform o nowy framework Universal Storage API oraz rozszerzenie ekosystemu partnerów strategicznych.

Czytaj więcej...

Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?
Bezpieczeństwo IT - w chmurze czy lokalnie?

Jak wskazuje Gartner jednym z głównych trendów w gospodarce światowej jest dziś Cloud Shift, czyli coraz silniejszy nacisk na wykorzystanie chmury obliczeniowej. Analitycy tej firmy twierdzą, że do 2020 roku niewykorzystywanie chmury będzie w przedsiębiorstwach zjawiskiem tak rzadkim, jak obecnie brak dos...

Czytaj więcej...

Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure
Altaro VM Backup 7.5 z backupem do chmury Azure

Firma Altaro zaktualizowała swoje flagowe rozwiązanie - Altaro VM Backup - przeznaczone do tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych działających pod kontrolą hypervisorów Microsoft Hyper-V oraz VMware vSphere/ESXi. W nowej wersji Altaro VM Backup v7.5 wprowadzono wsparcie dla składowania kopii zapasowych w ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Wzrost popularności usług w modelu SaaS

Alcatel LucentModele obsługi oparte na hostingu i na technologii SaaS zyskują coraz większą popularność wśród korporacji, gdyż zmniejszają ryzyko wdrażania i zapewniają większą elastyczność niezbędną do osiągania zagwarantowanych poziomów usług.


Oprogramowanie jako usługa (Software as a service, SaaS) jest jednym z modeli chmury obliczeniowej (cloud computing), polegający na dystrybucji oprogramowania poprzez Internet. Model ten eliminuje potrzebę instalacji i uruchamiania programu w firmowym centrum danych lub na komputerach klienckich. SaaS przerzuca obowiązki zarządzania i aktualizacji z użytkownika oprogramowania na dostawcę. Model SaaS zakłada najczęściej pobieranie opłaty (abonament) za dostęp do aplikacji.

Pakiet rozwiązań contact center firmy Alcatel-Lucent udostępniany w hostingu osiągnął ważny sukces - ponad 1000 klientów z całego świata wdrożyło aplikacje Genesys w środowiskach udostępnianych w hostingu lub udostępniających oprogramowanie jako usługę w modelu chmurowym SaaS.

Usługodawcy, partnerzy Alcatela-Lucenta oferujący swoim klientom udostępniane w hostingu rozwiązania Genesys mają do dyspozycji modułową, skalowalną i otwartą platformę, która pozwala im oferować dostosowane do potrzeb klientów, zaawansowane usługi za pośrednictwem architektury obsługującej wiele podmiotów.

Rozwiązania udostępniane w hostingu są dla przedsiębiorstw atrakcyjne, gdyż minimalizują lub nawet całkiem eliminują nakłady inwestycyjne. Klient płaci jedynie za liczbę faktycznie udostępnionych portów, obsługiwanych stanowisk lub wykorzystanych minut, zgodnie ze swoimi potrzebami. Płacąc jedynie za faktyczne zużycie, przedsiębiorstwa nie muszą już kupować dodatkowej pojemności, aby móc obsługiwać okresy szczytowych obciążeń.

Pozwala to wyeliminować koszty posiadania własnych rozwiązań, dla których typowe są okresy bezczynności pracowników poza godzinami szczytu.

Skomentuj na forum