Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Badanie VMware: handel a nowe technologie

Tansformaja CyfrowaKlienci nie wybaczają błędów. Niedawny upadek brytyjskiej sieci sklepów Debenhams jest tego najlepszym przykładem. Sklepy muszą dziś przeformułować sposób, w jaki komunikują się z klientami. Dotyczy to nie tylko tych działających wyłącznie online, ale także i tych stacjonarnych.

Miejsce w pierwszej dziesiątce pod względem ruchu na stronie internetowej w Wielkiej Brytanii nie wystarczyło. Brytyjska sieć Debenhams nie wytrzymała walki z lepiej zdigitalizowaną konkurencją. Okazuje się, że te sklepy, które nie wprowadziły innowacji na czas i nie potraktowały technologii cyfrowych w czasie pandemii priorytetowo, szybko znalazły się na straconej pozycji. To trudna lekcja, która pokazuje, że aby zdobyć serca konsumentów, trzeba myśleć w kategoriach digital-first.

Cyfrowa rękawica

Potwierdzają to wyniki badania VMware przeprowadzonego na grupie 6000 konsumentów z Europy. Dowodzą one, że klienci rzeczywiście oczekują bardziej interaktywnych kontaktów ze sklepami. Połowa badanych (46 proc.) chętnie skorzystałaby z technologii wirtualnej rzeczywistości, aby poprawić doświadczenia zakupowe. 57 proc. deklaruje, że natychmiast opuściłoby witrynę internetową sklepu online, gdyby okazało się, że nie udaje się rozwiązać jakiegoś problemu - czy to za pośrednictwem chatbota, czy pracownika sklepu.

Arkadiusz Sikora, Country Manager w VMware, zauważa: "Istnieje dziś całkiem pokaźna grupa klientów, która oczekuje nowych usług i rozwiązań online, znacznie wykraczających ponad pewien standard, który w ubiegłym roku na fali przyśpieszenia cyfryzacji handlu zaserwowali sprzedawcy. Dziś mają oni realną szansę wyróżnienia się poprzez przyjęcie postawy digital-first, tworząc aplikacje, które będą przyciągać, angażować i zatrzymywać konsumentów".

Zmieniają jak rękawiczki

Co więcej, wiele wskazuje na to, że w wyniku pandemii klienci stali się znacznie bardziej wymagający. Jak wynika z badania VMware, aż blisko połowa (48 proc.) konsumentów zmieniłaby sklep na inny, gdyby doświadczenia cyfrowe nie spełniały ich oczekiwań. Niemal co trzeci badany (32 proc.) uważa z kolei, że sprzedawcy detaliczni zyskują na atrakcyjności dzięki oferowanym usługom cyfrowym. To doskonale pokazuje kierunek, w którym powinna zmierzać branża.

VMware zapytał też konsumentów o priorytety przy podejmowaniu decyzji o wyborze konkretnego sklepu online. Okazuje się, że zwracają oni uwagę na bezpieczeństwo i ochronę ich danych (66 proc.). Bardzo wysoko oceniają komfort zakupów online niezależnie od tego, za jakiego pośrednictwem urządzenia ich dokonują (44 proc.) oraz łatwość obsługi aplikacji (41 proc.).

Równie ważna digitalizacja „zaplecza”
Wymagania klientów dotyczą także dostępności oferty, a to wymusza innowacje nie tylko na sklepach. Dziś zdarza się bowiem, że klienci czekają na towar nawet kilka tygodni. Zdaniem konsumentów to niedopuszczalne. Aby zapewnić dostępność produktów i zagwarantować sprawną i bezpieczną realizację łańcuchów dostaw, odpowiednie systemy wspomagające procesy powinny wdrażać wszyscy uczestnicy rynku: producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy.

Z głównymi wnioskami raportu zgadza się także Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy tworzącej systemy wspierające sprzedaż i współpracującej z sieciami handlowymi oraz producentami: "Zeszły rok pokazał, że kto zawczasu nie zainwestował w nowe technologie, musiał przyspieszyć decyzje o wdrożeniu i znaleźć środki na digitalizację. Dziś nie ma już czasu na zastanawianie się, czy nowe technologie wdrażać, czy nie. Konsumenci wybiorą tych sprzedawców, którzy zagwarantują im doskonałą obsługę klienta oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. Chatboty, sklepy bez kasjerów, za to wyposażone w narzędzia sztucznej inteligencji, które automatycznie przygotowują rachunek na podstawie obserwacji klienta w sklepie, internet rzeczy, który umożliwi sprzedawcom personalizację usług czy rzeczywistość rozszerzona - to wszystko już się dzieje, przynosząc klientom wymierne korzyści" - wyjaśnia ekspert. "Ogromne znaczenie ma także zapewnienie dostępności produktów, co w zeszłym roku w niektórych kategoriach było dla producentów i sprzedawców prawdziwą bolączką. Sprzedawcy i dystrybutorzy powinni postawić tutaj na automatyzację w łańcuchach dostaw i zaopatrywaniu sklepów, eliminuje ona bowiem błędy, opóźnienia czy braki magazynowe. Klienci pozostaną przy tych sklepach, które zapewnią im najlepsze wrażenia podczas zakupów, zatem to ostatni dzwonek, żeby usprawnić swoją sprzedaż" - kończy Sienkiewicz.

Jak wynika z badania VMware, klienci najbardziej zwracają uwagę na bezpieczeństwo i ochronę ich danych oraz nowoczesne, wygodne aplikacje. To jasne wskazówki dla sprzedawców, na jakie obszary podczas wdrożeń powinni postawić.

*Badanie przeprowadzone za pośrednictwem ankiet online przez YouGov w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii z udziałem minimum 1000 respondentów w każdym kraju (w Wielkiej Brytanii co najmniej 2000).

Źródło: VMware

Logowanie i rejestracja