Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

2020: blisko 250 milionów ataków na aplikacje webowe w branży gier

Hacker cyberatakPodczas pandemii COVID-19 branża gier online odnotowała większy wzrost cyberataków niż jakikolwiek inny sektor. Według raportu Akamai „Gaming in a Pandemic” liczba ataków na aplikacje internetowe firm zajmujących się grami wzrosła, pomiędzy 2019 a 2020 rokiem, o 340 proc. Pozyskane w ten sposób dane użytkowników przestępcy mogą wykorzystywać do różnych celów - z włamaniem na konto bankowe włącznie.

Jak zapobiegać ewentualnym skutkom tego typu ataków? Sposobem może być stosowanie zasad prawidłowego korzystania z haseł w Internecie, o czym przypominają eksperci ESET.

Zgodnie z dotyczącym pandemii Covid-19 raportem Akamai, jednej z największych na świecie firm zajmujących się przechowywaniem danych, w 2020 roku zaobserwowano prawie 250 milionów ataków na aplikacje webowe w branży gier. To ok. 4 proc. z 6,3 miliarda ataków, które zarejestrowano na całym świecie.

Firma odkryła, że cyberprzestępcy często korzystali z Discorda, bezpłatnej aplikacji głosowej dla graczy, aby koordynować swoje wysiłki i dzielić się najlepszymi praktykami dotyczącymi różnych technik ataków, jak np. SQL Injection (SQLi), Local File Inclusion (LFi) i Cross-Site Scripting (XSS). Jak wskazuje raport, cyberprzestępcy najczęściej sięgali po metodę SQLi, która odpowiadała za 59 proc. ataków. Metoda ta wykorzystuje lukę w zabezpieczeniach aplikacji polegającą na nieodpowiednim filtrowaniu lub niedostatecznym typowaniu danych użytkownika. Następnie dane te są później wykorzystywane do wykonywania zapytań (SQL) do bazy danych. Techniki LFi, skupiające się na ujawnieniu lub uruchomieniu plików na atakowanym serwerze sieciowym, były odpowiedzialne za prawie jedną czwartą wszystkich zdarzeń. Mniej popularną metodą wśród hakerów był XSS (8 proc.) polegający na osadzeniu w treści atakowanej strony kodu, który może spowodować niepożądane akcje na urządzeniach użytkowników, którzy wyświetlili i uruchomili złośliwy skrypt. Dzięki tej metodzie atakujący mogą obejść niektóre mechanizmy kontrolujące dostęp do danych użytkownika.  

Credential stuffing coraz bardziej powszechny
Ataki na aplikacje webowe to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Kolejnym zmartwieniem branży gamingowej były ataki typu credential stuffing. To zautomatyzowane działanie polegające na próbach przejęcia dostępu do konta, podczas którego hakerzy wypróbowują hasła, które wyciekły już z innych serwisów i usług. W chwili, gdy cyberprzestępcy natrafią na właściwą kombinację danych uwierzytelniających, mogą przystąpić do wykorzystania danych osobowych ofiar. Tego rodzaju ataki stały się tak powszechne w ubiegłym roku, że masowe listy loginów i haseł można było kupić w dark necie za zaledwie 5 dolarów za milion rekordów. Akamai odnotowuje każdego dnia miliony takich ataków. Największą ich liczbę w ubiegłym roku odnotowano w kwietniu: 76 milionów, w październiku: 101 milionów i grudniu: 157 milionów.
 
Oprócz ataków na aplikacje webowe internetowych oraz ataków typu credential stuffing cyberprzestępcy przeprowadzali również ataki typu Distributed Denial-of-Service (DDoS). Chociaż rok do roku liczba ataków spadła o 20 proc., ataki DDoS na branżę gier stanowiły prawie połowę wszystkich ataków zaobserwowanych przez Akamai w 2020 roku.

"Recykling i używanie prostych haseł sprawia, że credential stuffing jest stałym problemem i skutecznym narzędziem dla przestępców. Udany atak na jedno konto może narazić każde inne, na którym używana jest ta sama kombinacja nazwy użytkownika i hasła" - komentuje Steven Ragan, badacz bezpieczeństwa i autor raportu.

Jak chronić swoje konta?
Przemysł gier komputerowych rozwija się bardzo dynamicznie. Popularne stały się również platformy dystrybucji cyfrowej, które są ściśle powiązane z naszymi osobistymi kontami i skrzynkami mailowymi. Warto dodać, że wielu użytkowników korzysta jednocześnie z kilku różnych platform oferujących tego rodzaju usługi. Posługując się wieloma kontami warto zadbać o należyte zabezpieczenia.

"Wzrost liczby ataków typu credential stuffing można częściowo przypisać złym praktykom w zakresie higieny cybernetycznej, na które składa się używanie tych samych haseł na wielu różnych kontach internetowych, jak i używanie haseł łatwych do odgadnięcia. Gracze i użytkownicy Internetu powinni zacząć korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego i menedżerów haseł, które znacznie zmniejszają szanse, że cyberprzestępcy pomyślnie przejmą kontrolę nad ich kontami i usługami" - mówi Kamil Sadkowski, specjalista ds. cyberbezpieczeństwa ESET.

Źródło: ESET

Logowanie i rejestracja