Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Trendy technologiczne roku 2021

PrognozyOd załamania światowej harmonii do wyznaczania nowych norm społecznych - w 2020 roku byliśmy świadkami symbolicznego rozpoczęcia nowej ery. Obecnie, technologia umożliwia, a nawet wymusza na wszystkich konieczność nowego spojrzenia na to, jak prowadzimy biznes. Przedstawiamy cztery technologiczne trendy na 2021 r. które zdaniem Jakuba Abramczyka, dyrektora sprzedaży na Europę wschodnią w firmie Poly, będą miały istotny wpływ na to, jaki model pracy obiorą przedsiębiorstwa.


 
Preferencje Polaków - osobiste przestrzenie biurowe
Ze względu na ograniczenia w podróżach międzynarodowych podczas pandemii, turystyka krajowa w Polsce kwitnie. Szczególnie ta, związana z wynajmem mieszkań i biur. W roku 2021 Polacy będą nadal poszukiwać długoterminowych „osobistych” powierzchni biurowych, z których będą mogli wykonywać swoje służbowe obowiązki. Warto podkreślić, że przez trend pracy zdalnej młodzi ludzie coraz częściej rozważają chęć wyprowadzki do innego miasta. Co ciekawe, z powodu pandemii i obowiązujących restrykcji sanitarnych dużą popularnością wśród miejsc do „relokacji” cieszą się mniejsze skupiska ludzi, w tym wsie.

Nowa odsłona pracy na odległość
W starej rzeczywistości, którą jeszcze wszyscy pamiętamy, zagraniczne podróże w celach biznesowych były na porządku dziennym. COVID-19 zmienił jednak wszystko. Od początku pandemii przedstawiciele firm ograniczyli spotkania do granic regionalnych lub narodowych, a branża turystyczna ma się coraz gorzej. Koronawirus sprawił, że nacisk kładziony jest na "efekt współpracy", a nie na "fizyczne spotkania". Niemal każda firma korzysta obecnie z jednej z wielu dostępnych na rynku form komunikacji zunifikowanej (UC). Warto nadmienić, że nawet osobom, które na początku wiosny pierwszy raz spotkały się z tą technologią, udało się już opanować formę pracy zdalnej. Nie można zaprzeczyć, że zapanował „boom” na usługi wideo, audio oraz oprogramowanie do komunikacji. „Boom”, który będzie trwał również w przyszłym roku, bo warto podkreślić, że nawet jeśli uda nam się wrócić do normalności, którą znamy sprzed pandemii, podróże służbowe nie będą wyglądać tak, jak wcześniej. Nowy tryb pracy sprawi, że zarządzający zaczną poważniej patrzeć na generowany licznymi delegacjami ślad węglowy, a wielu będzie również wcielać w życie zalecenia naukowców, wizjonerów i aktywistów, w tym Grety Thunberg, którzy tuż przed przełomem dekady zwracali uwagę na nasz negatywny wpływ na środowisko.

Wskrzeszenie prosumenta
W przyszłym roku cienka granica między „konsumentem” a „prosumentem” będzie się nadal zacierać. Coraz częstsze stosowanie nowych technologii w życiu osobistym oraz zawodowym będzie skutkowało rosnącym zapotrzebowaniem na spersonalizowane urządzenia - dostosowane do preferencji użytkowników pod kątem komfortu, cech i estetyki. Indywidualizacja technologii sprawi, że konsument będzie usatysfakcjonowany, a branża będzie mogła wprowadzać dalsze innowacje. Urządzenia UC i oprogramowanie staną się jeszcze łatwiejsze w użyciu, a zestawy do pracy z domu będą nie tylko innowacyjnym centrum zarządzania, lecz także elementem dekoracyjnym mieszkania. Nie oznacza to jednak, że odejdziemy od tworzenia bezpiecznej technologii dla przedsiębiorstw. Zestawy typu work-from-home staną się technologią klasy korporacyjnej, co sprawi, że będą mogły również być wykorzystywane w biurach, tak gdzie pracują grupy osób. To spowoduje znaczny wzrost zapotrzebowania na indywidualizację. Więcej urządzeń będzie się ze sobą komunikować, a oprogramowanie/aplikacje będą tworzone z myślą o kompatybilności międzybranżowej. Dostawcy technologii, którzy nie będą w stanie dostosować swoich strategii do trendów prosumenckich, z czasem znikną z rynku. Ludzie będą dalej pracować zarówno w domu, jak i w biurze - dlatego właśnie ciągłość biznesowa i indywidualne preferencje będą ważnym aspektem podczas podejmowania decyzji o zakupie rozwiązań technologicznych do firmy.

Praca hybrydowa zostanie z nami na dłużej
Jednym z najważniejszych czynników wspierających kreatywność w pracy są spotkania z innymi. W czasie ostatnich miesięcy utrzymywanie relacji w zespołach zostało wystawione na próbę, ponieważ każdy, kto mógł pracować w domu, został o to poproszony, gdy tylko uderzyły w nas ograniczenia związane z COVID-19. Z biur korzystano tylko wtedy, gdy było to niezbędne, a pracodawcy, zgodnie z restrykcjami sanitarnymi, musieli przenosić pracowników do oddzielnych przestrzeni, „oddalając” ich od innych. Praca hybrydowa wyrównała szanse - kiedy wszyscy są od siebie oddaleni (w większości przypadków), wszyscy są sobie równi - a ocena pracownika oparta na jego wynikach, a nie relacjach, została nieumyślnie przetestowana w skali globalnej.

Rozwija się rynek pozyskiwania talentów na zewnątrz - odległość nie jest istotna dla technologii UC, która nas łączy. W przyszłym roku to ludzie staną się największym atutem każdego biznesu, decydującym o jego przewadze konkurencyjnej. Wysiłek działów kadr każdej organizacji włożony w budowanie kultury pracowniczej w 2020 roku otwiera drogę dla przyszłości pracy. Nie ma wątpliwości, że w 2021 nadal będziemy obserwować rozkwit pracy hybrydowej - elastyczność dotycząca miejsca pracy, jak i kultury organizacji będzie rosnąć w siłę.

Źródło: Poly

Logowanie i rejestracja