Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Aktualności

Sophos Rapid Response

Monitoring SophosSophos udostępnił nową usługę Rapid Response. W ramach oferty zespół specjalistów producenta może szybko odpowiedzieć na cyberatak. Po zaangażowaniu całodobowo pomaga on w szybkim identyfikowaniu incydentów bezpieczeństwa, ich neutralizacji, eliminacji skutków i zapewnieniu przyszłej ochrony. To pierwsze tego typu rozwiązanie dostępne w ramach stałej, jednorazowej opłaty, uzależnionej od liczby użytkowników i serwerów w danej firmie.

Z usługi mogą korzystać zarówno klienci firmy Sophos, jak i przedsiębiorstwa, które dopiero rozważają rozpoczęcie współpracy.

Analiza i reakcja 24/7
Usługa Rapid Response wdrażana jest na prośbę firmy, która zaobserwuje podejrzaną sytuację w swojej sieci, na okres 45 dni. Po otrzymaniu zlecenia w ciągu kilku godzin inżynierowie Sophos uzyskują dostęp do krytycznej infrastruktury zaatakowanego przedsiębiorstwa aby ocenić skalę oraz wpływ incydentu na bezpieczeństwo danych. Pełna analiza źródeł ataku oraz narażonych obszarów odbywa się w ciągu 48 godzin, następnie blokowany jest dostęp przestępców do infrastruktury i oceniane straty. Firma otrzymuje także szczegółowy raport z informacjami o źródłach ataku, naruszonych danych oraz rekomendowanych środkach bezpieczeństwa. Przez kolejne tygodnie prowadzony jest monitoring infrastruktury klienta w celu weryfikacji, czy atak został prawidłowo zneutralizowany.

sophos rapid response

"Atak może sparaliżować wszelką działalność, dlatego szczególnie istotna jest jego szybka neutralizacja. Zespół świadczący usługę Sophos Rapid Response blokuje prowadzone ataki, dzięki czemu firmy mogą szybciej wrócić do regularnej pracy. Usługa dopasowana jest do potrzeb przedsiębiorstw każdej wielkości: mniejszym zapewnia kompleksową ochronę, w większych może uzupełniać działania wewnętrznych działów IT i wspierać je w szybkim reagowaniu na incydenty" - mówi Łukasz Formas, kierownik zespołu inżynierów w firmie Sophos.

W 3,5 godziny do sieci
Eksperci firmy Sophos, odpowiedzialni za usługę Rapid Response, monitorują zagrożenia w cyberprzestrzeni przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Niedawno zidentyfikowali nowe ataki wykorzystujące złośliwe oprogramowanie Ryuk. Przestępcy zmienili dostawcę malware’u (z Emotet na Buer Loader) oraz wdrożyli nowe narzędzia do poruszania się w sieci. Do infekowania komputerów z systemem Windows wykorzystali phishing - wystarczyło im 3,5 godziny od momentu otwarcia złośliwego załącznika przez jednego z pracowników, aby dostać się do firmowej sieci. W ciągu jednego dnia atakujący podejmowali już pierwsze próby uruchomienia ransomware’u.

"W tym roku złośliwy kod ransomware był dla cyberprzestępców prawdziwą żyłą złota. Stanowił prawie 85% wszystkich ataków zidentyfikowanych przez analityków Sophos. Dzięki łatwemu dostępowi do narzędzi i oprogramowania na czarnym rynku przestępcy mogą w tydzień zarobić na okupach więcej, niż większość z nas przez całe życie. Ataki są często przeprowadzane nocą, gdy nie pracują zespoły IT w firmach" - wskazuje Łukasz Formas.

Źródło: Sophos

Logowanie i rejestracja