Fujitsu wprowadza na rynek usługi Managed Smartphone - kompleksowy pakiet usług typu cloud, który zarządza urządzeniami inteligentnymi, takimi jak smartfony i tablety, przez cały cykl ich eksploatacji w bezpiecznym, zaszyfrowanym środowisku, na którym firmy i ich pracownicy mogą w pełni polegać.
Zarządzanie smartfonami sprawia przedsiębiorstwom coraz więcej problemów. Jak wynika z badań firmy Gartner, do końca 2012 r. ponad 75% użytkowników telefonów komórkowych zamieni je na smartfony (źródło: Hype Cycle for Wireless Devices, Software and Services, 2 sierpnia 2010 r. /Nr ID: G00205246). Równocześnie badania przeprowadzone przez firmę IDC wykazały, że w ciągu najbliższych 24 miesięcy liczba abonentów biznesowych mobilnej poczty elektronicznej wzrośnie o ponad jedną trzecią.
Usługi Managed Smarftone, z których korzystają już użytkownicy w Skandynawii, wiosną 2011 r. zostaną udostępnione w pozostałych krajach Europy, a następnie - na całym świecie. W Skandynawii kilkuset klientów, którzy korzystają już z tych usług na kilkudziesięciu tysiącach urządzeń mobilnych, przekonało się, że Fujitsu potrafi zapewnić spójną obsługę przez cały cykl eksploatacji urządzenia. Wydajny, scentralizowany system świadczenia usług oraz proaktywne zarządzanie i pomoc techniczna gwarantują wyjątkowo dużą dostępność.
"Systemy informatyczne przedsiębiorstw stają się dziś w coraz większym stopniu mobilne. Wiele firm korzysta z dużej ilości różnego typu smartfonów i innych urządzeń, które funkcjonują bez centralnego systemu zarządzania lub zabezpieczeń. Aby pomóc przedsiębiorstwom w zapewnieniu sobie większej kontroli nad mobilną infrastrukturą teleinformatyczną, chcemy zaoferować na całym świecie nasze usługi zarządzane, które umożliwią firmom dostęp do narzędzi o znaczeniu krytycznym w sposób efektywny, prosty i bezpieczny"- powiedział Sten Mortensen, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu, produktów i rozwiązań mobilnych Fujitsu na region skandynawski.
"Smartfony i tablety stają się ważnymi narzędziami pracy dla wielu pracowników, a przedsiębiorstwa zaczynają rozumieć, że zarządzanie infrastrukturą informatyczną trzeba rozszerzyć na coraz większą ilość urządzeń mobilnych. Spodziewamy się więc wzrostu zainteresowania rozwiązaniami podobnymi do tego, które Fujitsu właśnie wprowadza na rynek. Firmy nie mogą sobie dłużej pozwolić na ignorowanie poważnych problemów związanych z mobilnym środowiskiem informatycznym" - Nick McQuire, starszy analityk branżowy i dyrektor ds. badań w dziale technologii mobilnych dla przedsiębiorstw oraz usług M2M (Mobile Enterprise and Machine to Machine Services) firmy IDC na region EMEA.
Firma Fujitsu od lat zapewnia wysokie standardy ochrony danych, które umożliwiają bezpieczne świadczenie usług i przetwarzanie informacji. Bezpieczeństwo informacji znajdujących się na urządzeniu jest gwarantowane przez cały okres jego eksploatacji: po dostawie, w przypadku kradzieży lub zagubienia oraz po zakończeniu cyklu eksploatacji. Usługi bezpieczeństwa informacji, obejmujące zabezpieczenie antywirusowe, szyfrowanie danych i tworzenie kopii zapasowych, zapewniają pełną ochronę treści.
Cena usług Managed Smartphone wynosi od około 5 EUR miesięcznie dla jednego urządzenia.
Źródło: Fujitsu
Skomentuj na forum