IBM zapowiada nową usługę LotusLive Notes wraz z wersją serwera Domino, pozwalającym na obsługę klientów Notes z poziomu cloud computing.
Wcześniej istniało co prawda oprogramowanie Hosted Domino, jednak było ono dość uciążliwe w utrzymaniu i dlatego proponowano je tylko klientom dysponującym setkami aplikacji.
Nowa wersja Domino dla platformy LotusLive jest łatwiejsza we wdrożeniu i utrzymaniu niż rozwiązanie Hostet Domino przez co nadaje się także dla mniejszych przedsiębiorstw.
W nowym wydaniu Notes IBM skupił się na podniesieniu poziomu bezpieczeństwa, niezawodności (high availability) i szybkości działania.
została zdominowana przez nośne hasła: bezpieczeństwo, kompleksowość, niezawodność (high availability), niskie koszty, duża szybkość działania. Nowością jest tymczasem coś innego: IBM po raz pierwszy przygotował wersję serwera Domino, która potrafi obsługiwać klientów Notes z poziomu chmury.
Podano przy okazji informacje na temat nowych funkcji kalendarza w zestawie LotusLive iNotes jak możliwość sprawdzania zajętych terminów przy planowaniu spotkań.
Wydawało by się że LotusLive iNotes jest chmurowym wariantem Lotus iNotes, jednak to coś zupełnie innego. LotusLive iNotes to oprogramowanie zbudowane na bazie platformy komunikacyjnej kupionej ponad rok temu od firmy Outblaze, która po włączeniu do Lotusa otrzymała nazwę iNotes. Jednak nie kryje się za nią ani Domino, ani Notes, lecz obsługiwany przez dostawcę usług cloud computing system komunikacyjny wykorzystywany m.in. przez Nokię w usłudze Ovi Mail.
LotusLive iNotes obecnie potrafi obsługiwać wymianę danych przez kalendarze klientów Notes i kalendarze platformy iNotes, dzięki czemu w jednej firmie część pracowników może korzystać z klientów Notes w wersji stacjonarnej bądź na platformie LotusLive, a część z przystępniejszego cenowo LotusLive iNotes.
Skomentuj na forum