Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Pięć mitów dotyczących bezpieczeństwa aplikacji mobilnych

SmartfonBadanie przeprowadzone przez Appdome obala kilka mitów związanych z bezpieczeństwem użytkowników smartfonów. Jak się okazuje właściciele komórek przywiązują coraz większą wagę do ochrony swoich urządzeń oraz instalowanych na nich aplikacji.

W badaniu Appdome uczestniczyło ponad 10 tysięcy konsumentów z różnych części globu. Wyniki sondażu pokazują, że COVID-19 oraz lawinowy wzrost liczby cyberataków rozbudziły wśród użytkowników przenośnych terminali większe oczekiwania wobec bezpieczeństwa aplikacji mobilnych.

"Wnioski płynące z raportu Appdome pozwalają rozwiać kilka mitów na temat bezpieczeństwa użytkowników smartfonów oraz tabletów. Ponadto pomagają nakreślić jasny obraz oczekiwań konsumentów oraz ich świadomości w zakresie cyberochrony" - mówi Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Mit 1: Konsumenci nie oczekują od dostawców aplikacji bezpieczeństwa i przejmują na siebie ryzyko związane z ich użytkowaniem
W rzeczywistości konsumenci oczekują, że wydawca zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa. 73 proc. ankietowanych przyznaje, że przestałoby korzystać z aplikacji, gdyby nie była odpowiednio zabezpieczona przed atakami, zaś 74 proc. usunęłoby ją, gdyby została naruszona lub zhakowana. Dodatkowo 46 proc. konsumentów poinformowałaby o zaistniałym zdarzeniu znajomych.

Mit 2:  Konsumenci są skłonni zrezygnować z zabezpieczeń na rzecz wprowadzenia lepszych funkcji
Lwia część konsumentów ceni bezpieczeństwo i ochronę przed złośliwym oprogramowaniem tak samo jak funkcjonalność. 36 proc. uczestników badania deklaruje, że najbardziej zależy im na bezpieczeństwie podczas korzystania z mobilnej aplikacji, a 37 proc. twierdzi, że najważniejsza jest funkcjonalność pobieranych programów.

Mit 3: Ochrona przed naruszeniami sieci i chmury powinna być priorytetem numer 1
Konsumenci najbardziej interesują się zagrożeniami na poziomie aplikacji i samym urządzeniu. Aż 62 proc. respondentów obawia się, że ktoś zhakuje ich aplikacje, a 56 proc. boi się zainstalowania złośliwego oprogramowania na smartfonie lub tablecie. Dopiero na siódmym miejscu znajdują się zagrożenia związane z chmurą (32 proc.).

Mit 4: Ochrona poświadczeń użytkownika i logowania wystarczy, aby zadowolić wymagania konsumentów
Konsumenci przedkładają zagrożenia, takie jak złośliwe oprogramowanie i hakowanie ponad utratę danych uwierzytelniających. 55 proc. użytkowników najbardziej obawia się kradzieży danych za pośrednictwem złośliwego oprogramowania.  Natomiast 40 proc. respondentów najbardziej martwi się o bezpieczeństwo danych uwierzytelniających, co czyni je dopiero czwartym rodzajem zagrożenia.

Mit 5: Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej ma znaczenie tylko wtedy, gdy aplikacja mobilna działa w branży regulowanej
Konsumenci wymagają najwyższego bezpieczeństwa aplikacji mobilnych w równym stopniu od wszystkich rodzajów aplikacji. Co trzeci respondent twierdzi, że „wszystkie aplikacje transakcyjne” powinny mieć najwyższy poziom bezpieczeństwa, 16 proc. wskazuje na e-portfele, a 12 proc. wymienia programy do handlu detalicznego oraz dostarczania żywności.

"Jak widać użytkownicy urządzeń mobilnych przestają się zadowalać wyłącznie wygodą obsługi aplikacji oraz ich funkcjonalnością. Bezpieczeństwo i ochrona przed złośliwym oprogramowaniem są na równi z innymi krytycznymi funkcjami aplikacji mobilnej. To bardzo pozytywny sygnał, również dla branży security. Tym co powinno nas trochę niepokoić jest mniejsza świadomość konsumentów na temat zagrożeń związanych z siecią czy chmurą" - podsumowuje Mariusz Politowicz.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja