Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Plaga cyberoszustw w dwóch branżach gospodarki

CyberatakLiczba oszustw cyfrowych wobec firm oraz konsumentów cały czas rośnie. Z analiz przeprowadzonych przez TransUnion wynika, że w ostatnich miesiącach cyberoszuści szczególnie upodobali sobie branżę gamingową oraz turystyczną.

Według TransUnion w drugim kwartale 2021 roku wskaźnik podejrzewanych prób oszustw cyfrowych wzrósł na całym świecie o 16,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Autorzy badania zauważają, iż cyberoszuści skoncentrowali się na dwóch sektorach gospodarki - gamingu oraz podróżach i wypoczynku. W tym pierwszym przypadku wskaźnik prób oszustw cyfrowych skoczył o 393 proc, zaś w drugim o 156 proc. Napastnicy często też wykorzystywali tematy związane z pandemią. Jeden na trzech konsumentów stwierdził, że w drugim kwartale 2021 roku był celem oszustwa cyfrowego powiązanego z COVID-19.

"Gospodarka się otwiera, a ludzie czują, że mają większy dochód do dyspozycji. W związku z tym, liczba transakcji cyfrowych w branżach takich jak gry, podróże i wypoczynek eksploduje w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. To stwarza oszustom dodatkowe możliwości" - tłumaczy Melissa Gaddis, senior director w TransUnion.

Jednym z największych oszust z jakim borykają się konsumenci jest phishing. Niestety, problem polega na tym, że użytkownicy indywidualni często niestosują się do zaleceń specjalistów od bezpieczeństwa by nie stosować tych samych haseł w różnych serwisach bądź nie otwierać e-maili pochodzących od podejrzanych nadawców. Jednakże duża odpowiedzialność spoczywa również na firmach z branży gamingowej oraz turystycznej, które powinny zadbać o rozwiązanie chroniące klientów w czasie zawierania transakcji online lub komunikacji online.

"Dla przedsiębiorców powstrzymanie cyfrowych oszustw jest równie ważne jak usprawnienie relacji z klientami w Internecie. Ten pierwszy cel można osiągnąć w dwojaki sposób. Przede wszystkim firmy powinny pozbyć się archaicznych systemów bezpieczeństwa. Trzeba też cały czas edukować klientów, tym bardziej, że oszustwa są bardziej wyrafinowane niż te na nigeryjskiego księcia" - zauważa Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Cyberprzestępcy wykorzystują skradzione dane do różnych celów. Niektórzy sprzedają je na Darknecie, inni dzięki pozyskanym numerom do kart kredytowych czyszczą konta swoich ofiar lub kradną tożsamość. Oszuści wykorzystują praktycznie każdą okazję, pandemię, klęskę żywiołową czy też promocję przeprowadzaną przez znany koncern.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja