Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przyszłością banków jest Sztuczna Inteligencja

AISztuczna Inteligencja coraz śmielej poczyna sobie w sektorze finansowym. Z badania Cambridge Centre for Alternative Finance i Światowego Forum Ekonomicznego wynika, iż instytucje finansowe coraz chętniej wprowadzają rozwiązania bazujące na SI. Zdecydowana większość pytanych nie ma złudzeń, że sztuczna inteligencja jest przyszłością sektora bankowego.

Sztuczna Inteligencja (AI, Artificial Intelligence) przestaje być postrzegana jak coś egzotycznego. Najlepszym dowodem jest wprowadzanie rozwiązań bazujących na inteligentnych algorytmach w branży finansowej. Tradycyjny i zachowawczy sektor bankowy już nie tylko obserwuje, ale eksperymentuje ze Sztuczną Inteligencją. A gdzie bankowcy dostrzegają potencjał SI? Przede wszystkim tam, gdzie wcześniej królował człowiek. "SI służy do automatyzacji procesów, które wcześniej były wykonywane ręcznie. Automatyzacja pozwala na szybsze wykonywanie zadań, obniżenie kosztów i łatwiejszą, bardziej intuicyjną obsługę klientów" - wyjaśnia Wojtek Stramski z Deep Change Ventures, funduszu, który wspiera m.in. startupy rozwijające technologie konwersacyjne SI.

Inteligencja sztuczna, ale robota prawdziwa

Według danych Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF) i Światowego Forum Ekonomicznego, zdecydowana większość globalnych firm świadczących usługi finansowe inwestuje w sztuczną inteligencję. Ponad 70% pytanych przez CCAF przedstawicieli finansowej kadry c-level deklaruje, że ich organizacja wdrożyła lub pracuje nad wdrożeniem sztucznej inteligencji. "Banki mogą wykorzystać SI do analizy doświadczeń klientów i stworzenie bezproblemowej, całodobowej obsługi klienta - mówi Stramski i dodaje - Ale sztuczna inteligencja w pracy bankowców nie ogranicza się tylko do usług detalicznych. Korzyści z zastosowania AI mogą odnieść również back-office i middle-office bankowości inwestycyjnej oraz wszystkich innych usług finansowych" - wyjaśnia CEO DCV.

Według ekspertów z Cambridge, sztuczna inteligencja najlepiej odnajduje się w takich obszarach jak zarządzanie ryzykiem (77%), ale także generowanie nowych produktów (80%), oraz automatyzacja procesów stałych (73%), czyli obszary back i middle-office, o jakich mówi Wojciech Stramski. 74% badanych wykorzystuje lub wykorzystywać będzie Sztuczną Inteligencję do obsługi klienta (74%) oraz do pozyskiwania klientów (69%).

Przewaga dzięki technologii

Z badania The Economist Intelligence Unit (EIU) wynika, że ponad trzy czwarte (77%) bankowców na świecie uważa, że umiejętność właściwego wykorzystania Sztucznej Inteligencji będzie kluczowym elementem przewagi rynkowej. Zdaniem samych zainteresowanych, banki lepiej zdigitalizowane poradzą sobie lepiej na rynku, niż te cyfrowo wycofane.

Źródło: Deep Change Ventures

Logowanie i rejestracja