Obecnie każdy właściciel firmy musi być obecny w Internecie. Niezależnie od tego, co oferuje dany biznes, należy umożliwić potencjalnym klientom znalezienie firmy. Nawet, jeśli nie prowadzisz sprzedaży produktów czy usług, witryna może służyć, jako rozszerzenie informacji o firmie i oferowanych usługach. W tym artykule przeprowadzimy Cię przez 6 prostych kroków, jakie należy wykonać, by zrozumieć proces tworzenia strony internetowej.
Zdecyduj, jaki jest cel Twojej witryny
Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, co ma zrobić dla Twojego biznesu witryna. Strona może dostarczać informacji potencjalnym klientom o Twoich usługach, ale może też zapewniać im przydatnych treści. Oczywiście, dzięki stronie konsumenci mogą także nabywać produkty online. Świadomość tego, po co tworzysz stronę jest ważnym krokiem, ponieważ pomoże Ci rozwijać ją w przyszłości.
Zaprojektuj swoją stronę internetową
Właściciele firm mają obecnie wiele możliwości, by uzyskać projekt strony internetowej - mają do wyboru szablon lub niestandardową witrynę zaprojektowaną przez profesjonalistów i do tej opcji namawiamy. Tylko specjalnie zaprojektowana witryna odzwierciedla w pełni witrynę i funkcje, których wymagasz. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Grupa odbiorcza
Zdefiniowana grupa docelowa pomoże Ci nie tylko realizować strategię biznesu, ale także dostosować witrynę pod konkretnych użytkowników. Przekaz i grafiki skierowane do odbiorców pozwolą na uzyskanie lepszych wyników, ale przede wszystkim realizację celu strony.
Analiza konkurencji
Sprawdź, jak działa Twoja konkurencja i jakie rozwiązania stosują na swojej witrynie. Przygotuj listę elementów, które mogą sprawdzić się u Ciebie oraz błędy, których nie chciałbyś powielać.
Przygotowanie treści
Najważniejsze na stronie są teksty, dlatego powinny być one dopracowane i przygotowane pod SEO. Staraj się unikać długich treści, przekazuj tylko niezbędne informacje w atrakcyjnej dla użytkowników formie.
Wezwanie do działania
Odbiorca, wchodząc na Twoją stronę, ma jakiś cel, jednak do jego realizacji potrzebne jest wezwanie, dlatego nie zapomnij o przyciskach CTA, które skierują użytkownika do właściwego miejsca.
Wybierz oprogramowanie do zarządzania treścią
W zależności od tego, jaki charakter ma mieć Twoja witryna, masz kilka opcji wyboru systemu CMS. Wiele z nich jest bezpłatnych, dlatego warto skorzystać właśnie z tych rozwiązań. Zwróć uwagę na pożądane funkcjonalności, skalowalność i wymagania. Dla przykładu, strona na Drupal CMS będzie jedną z bardziej uniwersalnych opcji, niezależnie czy stworzysz sklep online czy prostą stronę wizytówkową, dlatego jeśli potrzebujesz pomocy przy stworzeniu strony o ten system, napisz do nas.
Zoptymalizuj witrynę pod kątem wyszukiwarek
Jak Twoi użytkownicy znajdą witrynę? Na pewno poprzez wyszukiwarki, dlatego zoptymalizuj witrynę pod tym kątem, by zapewnić jej lepszą pozycję w rankingach. Co sprawi, że strona będzie wyżej?
Struktura adresu URL
Twórz krótkie adresy URL, nie przeładowuj ich słowami kluczowymi. Krótsze adresy są łatwiejsze do kopiowania, wklejania, a ich struktura będzie bardziej logiczna.
Prędkość strony
Wyszukiwarki kładą coraz większy nacisk na szybkie ładowanie witryn. A ma to nie tylko korzystny wpływ na wyszukiwarki, ale i użytkowników oraz współczynnik konwersji.
Przyjazność dla urządzeń mobilnych
Znaczny ruch w Internecie pochodzi z wyszukiwarek mobilnych, dlatego stopień przyjazności dla urządzeń mobilnych wpłynie na wyniki wyszukiwania. Dodatkowo, to obowiązkowy element rankingowy w Google, dlatego zadbaj o odpowiednie wyświetlanie się strony na każdym urządzeniu.
Promuj swoją stronę internetową
Niezależnie, czy to strona na Drupalu czy innym CMS-ie, gotowa strona powinna być promowana, by zachęcić użytkowników do jej odwiedzania. Udostępniaj linki w mediach społecznościowych, twórz płatne kampanie reklamowe oraz wysyłaj e-maile, by budować świadomość marki. Stwórz taką strategię marketingową, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Pamiętaj, że rozwiązanie niekoniecznie będzie od razu trafione, dlatego testuj i eksperymentuj.
Artykuł Partnera