Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
This Holiday Season, WIN with Altaro!

Fortinet udostępnia bezpłatne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa
Fortinet udostępnia bezpłatne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa

Fortinet, światowy lider w dziedzinie zintegrowanych i zautomatyzowanych rozwiązań cyberochronnych, bezpłatnie udostępnił pakiet zaawansowanych szkoleń z programu Network Security Expert dotyczących różnych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa. Udostępnione 24 szkolenia obejmują takie zagadnienia jak SD-WAN, ...

Czytaj więcej...

Cloud Computing motorem innowacji
Cloud Computing motorem innowacji

W ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld dolarów, donosi najnowszy raport opracowany przez IDC. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi prod...

Czytaj więcej...

Jak firmy powinny sobie radzić ze zjawiskiem BYOD?
Jak firmy powinny sobie radzić ze zjawiskiem BYOD?

Wraz z postępującą cyfryzacją przedsiębiorstw na znaczeniu zyskuje zjawisko BYOD, czyli Bring Your Own Device. Polega na wykorzystaniu przez pracowników prywatnych urządzeń, np. smartfonów i tabletów, do łączenia się z firmową siecią. Zjawisko dotyczy już 87% organizacji  i może narażać je na ...

Czytaj więcej...

Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia
Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia

Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub aplikacji, a wdrożenie DevOps we własnej organizacji jest jednym z najważniejszych wyzwań dla ich firmy - wynika z badań firmy GitLab. Jednocześ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2019 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2019 roku

Bez wątpienia branża IT jest jednym z najmocniej rozwijających się sektorów gospodarki. Firmy dążą do zbudowania coraz lepiej wyedukowanej kadry. Specjaliści muszą nieustannie poszerzać horyzonty by uzyskać awans, brać udział w interesujących projektach, czy też zmienić pracę na lepszą. Posiadanie certyfikat&oac...

Czytaj więcej...

VMware: 5 powodów, które nie pozwolą CIO zapomnieć o chmurze
VMware: 5 powodów, które nie pozwolą CIO zapomnieć o chmurze

Z najnowszego raportu IDC wynika, że w ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld USD. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi produktami, usługami ora...

Czytaj więcej...

Aktualności

5 trendów, które ukształtują świat IT po pandemii

prognozy 2021NTT Ltd., wiodący światowy dostawca usług technologicznych, ogłasza swoje prognozy dotyczące trendów technologicznych „Future Disrupted: 2021”. Prognozy te opierają się na śledzeniu trendów technologicznych, które będą motorem zmian, a także na analizach ekspertów firmy NTT. Organizacje, które chcą wykorzystać szanse związane z tymi technologiami, mogą wykorzystać te dane do planowania swojego rozwoju w kolejnych latach.

Przełomowe technologie, które według prognoz pojawią się po 2021 r., odzwierciedlają wpływ pandemii COVID-19 na przyspieszenie cyfrowej transformacji społeczeństwa. Według firmy NTT w zapewnieniu bezpieczeństwa i ochrony, wsparciu zrównoważonego rozwoju oraz zredukowaniu wpływu na środowisko przedsiębiorstwom może pomóc pięć głównych trendów związanych z przełomowymi technologiami:

1. Globalna komunikacja będzie rozwijać się z wykorzystaniem sieci w pełni opartych na fotonice (All-Photonics Network, APN): sieci APN umożliwią przesyłanie informacji na całej drodze transmisji między terminalem a serwerem, oraz pozwolą na pracę w środowisku komunikacyjnym o bardzo niskim poborze mocy, zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju.

2. Wszystko zostanie połączone i będzie kontrolowane przez technologię Cognitive Foundation (CF): centralne zarządzanie i sprawne przydzielanie zasobów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) umożliwi integrowanie informacji z różnych czujników - głosu, wideo lub innych - w celu wspierania inicjatyw Internetu Rzeczy (IoT).

3. Przetwarzanie oparte na „cyfrowych bliźniakach” (Digital Twin Computing, DTC) pozwoli na stosowanie analityki predykcyjnej poprzez integrację świata rzeczywistego i wirtualnego: technologia DTC będzie testować odmienne środowiska poprzez swobodne kopiowanie, łączenie i wymianę różnych „cyfrowych bliźniaków” rzeczy i osób. Informacje te będą integrowane w aplikacjach, takich jak systemy prognozowania zatorów w ruchu drogowym, oraz pozwolą na ustalanie dokładnych prognoz przy zwalczaniu chorób.

4. Ewolucja podejścia opartego na „obywatelach programistach” (citizen developer) oraz automatyzacja procesów na podstawie robotyki zmienią sposób działania przedsiębiorstw: znaczącym wyróżnikiem przedsiębiorstw będą platformy tworzone w taki sposób, aby każdy mógł tworzyć aplikacje biznesowe z użyciem danych znajdujących się w posiadaniu firmy. Podejście no code platform, oparte na „obywatelach programistach” wykorzystuje także automatyzację procesów z użyciem robotów w celu automatyzowania pewnych procesów biznesowych, dzięki czemu pracownicy mogą poświęcić czas na pracę o większej wartości.

5. Komputery kwantowe i architektura rozproszonych zasobów IT (edge computing) zapoczątkują nową erę informatyki: więcej działań związanych z przetwarzaniem danych będzie mogło być realizowanych lokalnie, a nie w centralnej chmurze, która może powodować opóźnienia. Na przykład obrazy byłyby przetwarzane i rozpoznawane przez system wizyjny komputera samochodu natychmiast - bez wysyłania informacji do chmury w celu ich weryfikacji.

Te przełomowe technologie są już na horyzoncie, jednak w bliższej perspektywie trendy te wzmocnią potrzebę cyfrowej transformacji, ponieważ dzięki nim przedsiębiorstwa są w stanie zapewnić klientom i pracownikom doskonałą, bardziej połączoną i płynnie zintegrowaną obsługę zapewniającą pozytywne doświadczenia. W związku z tym firma NTT przewiduje, że w 2021 r. transformacja cyfrowa będzie dla biznesu koniecznością, a nie kwestią wyboru.

Jak stwierdzono w Raporcie na temat inteligentnego miejsca pracy w 2020 r. (2020 Intelligent Workplace Report) firmy NTT, w przyszłości strategie biznesowe będą budowane na bazie obsługi pracowników (employee experience - EX) i klientów (customer experience - CX) w sposób gwarantujący pozytywne doświadczenia. Tezę tę popiera kolejne badanie firmy NTT - Raport z oceny obsługi klienta na świecie w 2020 r. (2020 Global Customer Experience Benchmarking Report), według którego 70% organizacji uznało, że poprawa obsługi klienta jest najważniejszym motorem ich transformacji cyfrowej.

Komentując prognozy, Aneta Bartnicka, Country Manger NTT Ltd. w Polsce, powiedziała: „Przewidujemy, że w 2021 r. sukces obsługi klienta będzie zależeć od posiadania strategii opartej na analizie danych. Ogromne ilości danych o klientach z wielu źródeł - danych uzyskiwanych, rejestrowanych i zarządzanych przez większość organizacji - w przyszłym roku prawdopodobnie będą tylko rosnąć”.

„Automatyzacja będzie także odgrywać kluczową rolę w inicjatywach z zakresu obsługi pracownika. Firma NTT przewiduje postępy i wdrożenia automatyzacji procesów opartej na robotach, a także uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Pracodawcy muszą dołożyć starań, aby zoptymalizować bezpieczeństwo pracownika oraz działania mające utrzymać go w dobrej kondycji psychicznej i fizycznej. Tożsamość, dane i analityka, narzędzia umożliwiające współpracę oraz zabezpieczenia i automatyzacja - na podstawie tych elementów będzie rozwijana obsługa pracowników oraz, co istotne, działania ukierunkowane na zapewnienie dobrej kondycji tych osób” - dodała Aneta Bartnicka.

Na koniec należy dodać, że wszelkie wdrażane rozwiązania muszą być wsparte systemami cyberbezpieczeństwa, ponieważ w 2021 r. wzrośnie jego znaczenie dla lojalności klientów i dobrostanu pracowników. W raporcie firmy NTT na temat inteligentnego miejsca pracy wskazano także, że 83,2% organizacji całkowicie przebudowało własne zabezpieczenia, aby uwzględnić nowe sposoby wykonywania pracy będące skutkiem pandemii. Wydaje się, że szkolenia z zakresu nowych aplikacji i nowych sposobów wykonywania pracy zajmują odległą pozycję na liście priorytetów (prowadzi je tylko 42,8% organizacji), co wiąże się z wysokim poziomem ryzyka. Realizacja programów edukowania w dziedzinie bezpieczeństwa, informowanie pracowników o aktualizacjach zasad bezpieczeństwa i ich przełożeniu na wykonywanie codziennych czynności bez względu na lokalizację, a także komunikowanie oczekiwań wobec pracowników ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania pożądanych zachowań oraz, co istotne, dla przekonania zatrudnionych do celowości działań w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Więcej informacji o trendach w 2021 r. i w kolejnych latach można znaleźć na naszej specjalnej stronie internetowej Future Disrupted.

Źródło: NTT