Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Oracle udostępnia Oracle Cloud Observability and Management Platform

Oracle CloudFirma Oracle zaprezentowała rozwiązanie Oracle Cloud Observability and Management Platform, łączące w sobie kompleksowy zakres usług w dziedzinie zarządzania, diagnostyki i analizy danych, które pomagają klientom wyeliminować złożoność, ryzyko i koszty związane z fragmentarycznym podejściem do zarządzania środowiskami wielochmurowymi i lokalnymi.

Platforma Oracle Cloud Observability and Management Platform jest dostępna w ramach infrastruktury chmurowej Oracle Cloud Infrastructure i stanowi najbardziej kompleksowe rozwiązanie tego typu w branży, składające się z szeregu usług zapewniających jednolity widok całego stosu oprogramowania. Umożliwia łatwą diagnostykę technologii tradycyjnych oraz cloud native wdrożonych w chmurze lub infrastrukturze lokalnej. Dzięki wbudowanym funkcjom automatycznego uczenia samodzielnie wykrywa anomalie i pozwala szybko rozwiązywać problemy w czasie zbliżonym do rzeczywistego. W platformie zastosowano otwarte podejście oparte na standardach, które nie faworyzuje żadnego dostawcy, co zapewnia zgodność (już w wersji standardowej) z rozwiązaniami Slack, Grafana, Twilio, PagerDuty i innych producentów. Z rozwiązania korzystają już klienci tacy jak Integra LifeSciences, Lone Star College, Kingold i Green, a partnerzy wdrożeniowi to m.in. Wipro, Capgemini i Mythics.

Środowiska informatyczne klientów szybko ewoluowały, ale dotychczasowe rozwiązania do ich monitorowania i zarządzania nimi nie nadążają za coraz większą złożonością środowisk wielochmurowych i lokalnych. Według szacunków firmy Gartner ponad jedna trzecia przedsiębiorstw korzysta z 30 lub więcej narzędzi do monitorowania.

Zarządzanie infrastrukturą oraz coraz większą liczbą nowych technologii takich jak Kubernetes, kontenery, konwergentne bazy danych i mikrousługi jest dla przedsiębiorstw coraz bardziej kosztowne i skomplikowane. Oracle Cloud Observability and Management Platform stanowi alternatywę dla odizolowanych i fragmentarycznych narzędzi, zapewniając klientom kompleksowe i połączone rozwiązanie składające się z powiązanych ze sobą usług. Obejmują one niedawno wprowadzone usługi Logging, Logging Analytics, Database Management, Application Performance Monitoring, Operations Insights i Service Connector Hub, jak również dotychczasowe usługi takie jak Monitoring, Notifications, Events, Functions, Streaming i OS Management. Klienci korzystający z infrastruktury Oracle Cloud Infrastructure oraz dedykowanego regionu Oracle Dedicated Region Cloud@Customer będą mieć natychmiastowy dostęp do nowej oferty.

"Oracle ma szerokie doświadczenie w obsłudze największej na świecie oferty rozwiązań SaaS i środowisk aplikacji biznesowych. Zarządzamy również największymi i najbardziej newralgicznymi zestawami danych dla naszych klientów oraz w przeciwieństwie do innych dostawców chmury tworzymy i obsługujemy infrastrukturę lokalną. Wykorzystujemy kilkadziesiąt lat naszych doświadczeń z Oracle Cloud Infrastructure, aby zapewnić kompleksową widoczność wszystkich warstw stosu rozwiązań informatycznych. Niezależnie od tego, czy aplikacje klientów są wdrożone w chmurze Oracle Cloud, dedykowanym regionie Dedicated Region Cloud@Customer, infrastrukturze lokalnej czy w innych chmurach publicznych, nasze rozwiązanie eliminuje złożoność oraz obniża ryzyko i koszty związane z korzystaniem z dużej liczby narzędzi, sprawiając, że cały proces zarządzania jest wysoce intuicyjny i ekonomiczny" - powiedział Clay Magouyrk, wiceprezes Oracle, szef działu Oracle Cloud Infrastructure.

Ta zintegrowana platforma łączy w sobie wszystkie monitorowane dane, przeprowadza ich całościową analizę oraz stosuje algorytmy automatycznego uczenia zoptymalizowane pod kątem operacyjnym, które wykrywają nieprawidłowości w działaniu systemu, szybko izolują problemy z wydajnością i eliminują ich przyczyny oraz zapobiegają awariom dzięki dokładnemu prognozowaniu problemów. Informacje te są prezentowane w formie gotowych lub opracowanych przez klienta konsoli zapewniających pełną widoczność wszystkich aplikacji, baz danych, infrastruktury i środowisk chmurowych. Rozwiązanie umożliwia instrumentację wszystkich zasobów Oracle Cloud Infrastructure za pomocą jednego kliknięcia, jak również widoczność wszystkich technologii wdrożonych w chmurze Oracle Cloud, chmurach innych producentów i systemach lokalnych.

Nowa platforma pozwala klientom maksymalnie zwiększyć wydajność i dostępność swoich newralgicznych aplikacji dzięki zapewnieniu pełnej widoczności całego środowiska aplikacji oraz wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi analitycznych do szybkiego identyfikowania źródłowych przyczyn problemów z aplikacjami oraz podejmowania działań w celu ich rozwiązania.

"Firma Oracle dostarczyła nam zintegrowaną platformę zapewniającą wgląd w nasze aplikacje, wyniki śledzenia i logi.W porównaniu z naszym poprzednim dostawcą chmury czas przeznaczany na diagnozowanie i rozwiązywanie problemów skrócił się aż pięciokrotnie" - powiedział Peter Gawroniak, starszy dyrektor ds. globalnej infrastruktury w firmie Integra LifeSciences.

Platforma Oracle Cloud Observability and Management Platform umożliwia partnerom dodawanie niestandardowych elementów, parserów logów i konsol, aby mogli zapewnić klientom większy sukces ich projektów chmurowych. Platformę dodają do swoich rozwiązań również integratorzy systemów, tacy jak Wipro, Capgemini i Mythics, co zwiększa wartość infrastruktury dla ich klientów.

Źródło: Oracle

Logowanie i rejestracja