Walka o widoczność w sieci trwa cały czas. Można osiągnąć ją na dwa sposoby - prowadząc kampanie lub podejmując działania SEO. Sprawdź, od czego zacząć i dlaczego warto zatrudnić w tym celu specjalistę.
Optymalizacja pod wyszukiwarki to niezwykle istotny element funkcjonowania każdego sklepu internetowego. Umożliwia wspinanie się w wynikach wyszukiwania, co z kolei zwiększa ruch organiczny i, w większości przypadków, prowadzi do sukcesu sprzedażowego. Czy można samodzielne zoptymalizować sklep? To zależy od poziomu Twoich umiejętności i ilości wolnego czasu. Ważnym czynnikiem jest również architektura Twojej strony i ilość treści, która już się na niej znajduje.
Może okazać się, że optymalizacji wymaga w zasadzie każdy opis produktowy czy artykuł blogowy znajdujący się na stronie. Optymalizacja SEO to bardzo kompleksowy proces, dlatego zazwyczaj zalecamy przeprowadzenie go przy wsparciu profesjonalnej agencji. Warto poświęcić czas na znalezienie takiej, która specjalizuje się w SEO. Firmy tego rodzaju zazwyczaj współpracują biznesowo z copywriterami, którzy mogą dostarczyć Ci treści stworzone zgodnie z wytycznymi Google.
Możliwe jednak, że chcesz spróbować swoich własnych sił w tym procesie. Jak rozpocząć działania SEO na własną rękę? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
1. Analiza słów kluczowych
Strony optymalizuje się pod określone słowa kluczowe. Umożliwia to poprawienie widoczności w sieci. Dysponując już słowami kluczowymi, możesz zacząć optymalizację strony właśnie pod te frazy. Sama analiza może wydawać się łatwym zadaniem, ale w jej przypadku drobne niuanse mogą zaważyć na sukcesie. Warto oddać przynajmniej ten pierwszy krok w ręce profesjonalistów. Sprawdź przykładowy cennik tego typu usługi na Fabrykamarketingu.pl.
2. Wybór wariantu pozycjonowania
W przypadku większości stron dobry efekt przynosi pozycjonowanie lokalne. Dla przykładu - jeśli prowadzisz firmę zajmującą się dystrybucją antyków na terenie Krakowa, Twoją główną frazą kluczową najprawdopodobniej okaże się właśnie "antyki Kraków".
Jeśli natomiast działasz na cały kraj, powinieneś unikać frazy geolokalizującej bądź utworzyć na stronie podstrony z regionami całej Polski.
3. Optymalizacja treści
Jeśli Twoja strona jest już wypełniona treściami, nic straconego - wystarczy zoptymalizować ją pod słowa kluczowe, pamiętając o kilku zasadach:
• nie przesadzaj z nasyceniem fraz - wystarczy jedna na 1000 zzs;
• uwzględnij tzw. long taile, a nie tylko podstawowe frazy;
• zadbaj o nagłówki
• umieść odnośniki wewnętrzne i zewnętrzne w tekście (dla artykułów blogowych)
W przypadku stron na Wordpressie, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z wtyczki SEO Yoast, która podpowiada, jak zoptymalizować treść.
4. Regularne aktualizowanie treści
Twoja strona nie może być martwa - to prosta droga do utraty pozycji w Google. Zadbaj o to, by w zakładce z blogiem regularnie pojawiały się nowe treści - uwzględniające oczywiście frazy kluczowe.
5. Pozycjonowanie za pośrednictwem zewnętrznych artykułów sponsorowanych
Sprawdzonym sposobem na poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce Google jest publikowanie artykułów sponsorowanych z linkiem zewnętrznym na portalach o dużym potencjale reklamowym. Możesz zamówić takie publikacje między innymi za pośrednictwem platform takich jak Whitepress.
Darmowe porady SEO mogą być dla Ciebie znacznym ułatwieniem i rozjaśnić wiele wątpliwości związanych z optymalizacją. Pamiętaj jednak, że pomoc specjalisty SEO jest nieoceniona - warto w nią zainwestować, jeśli chcesz uniknąć frustracji i żmudnego pięcia się w górę w wynikach wyszukiwarki.
Artykuł Partnera