Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2019 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2019 roku

Bez wątpienia branża IT jest jednym z najmocniej rozwijających się sektorów gospodarki. Firmy dążą do zbudowania coraz lepiej wyedukowanej kadry. Specjaliści muszą nieustannie poszerzać horyzonty by uzyskać awans, brać udział w interesujących projektach, czy też zmienić pracę na lepszą. Posiadanie certyfikat&oac...

Czytaj więcej...

Fortinet udostępnia bezpłatne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa
Fortinet udostępnia bezpłatne szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa

Fortinet, światowy lider w dziedzinie zintegrowanych i zautomatyzowanych rozwiązań cyberochronnych, bezpłatnie udostępnił pakiet zaawansowanych szkoleń z programu Network Security Expert dotyczących różnych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa. Udostępnione 24 szkolenia obejmują takie zagadnienia jak SD-WAN, ...

Czytaj więcej...

Cloud Computing motorem innowacji
Cloud Computing motorem innowacji

W ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld dolarów, donosi najnowszy raport opracowany przez IDC. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi prod...

Czytaj więcej...

Dziewięć etapów cyberataku na firmę
Dziewięć etapów cyberataku na firmę

Cyberprzestępcy są w stanie w krótkim czasie wykraść z firmowej sieci znaczące ilości cennych danych. Zrozumienie tego, jak przebiega cyberatak i jakie podatności są wykorzystywane przez hakerów, może zminimalizować ryzyko, że firma padnie jego ofiarą. Świadomość tych zagrożeń pozwala organizacjom wdrożyć...

Czytaj więcej...

Chmura napędza sprzedaż serwerów
Chmura napędza sprzedaż serwerów

Rynek serwerów, po kilku latach kurczenia się, od paru kwartałów utrzymuje sporą, dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Dzieje się tak na skutek szeregu czynników: wymiany sprzętu na nowy, wykorzystywania serwerów jako podstawowych elementów składowych infrastruktury definiowanej z oprogramo...

Czytaj więcej...

VMware: 5 powodów, które nie pozwolą CIO zapomnieć o chmurze
VMware: 5 powodów, które nie pozwolą CIO zapomnieć o chmurze

Z najnowszego raportu IDC wynika, że w ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld USD. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi produktami, usługami ora...

Czytaj więcej...

Aktualności

Algorytmy na zakupach - sztuczna inteligencja w e-handlu

e-commerceSztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych. Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym odpowiada na pytania klientów i pomaga im w podejmowaniu trafnych decyzji, SI personalizuje też ofertę i chroni przed oszustwami.

Według przewidywań do 2026 roku rynek  wykorzystywanej w handlu sztucznej inteligencji będzie rósł średnio nawet o 33% rocznie. Jak skorzystają na tym klienci?

SI wykryje przestępców
Szacuje się, że z powodu oszustw branża e-commerce może w tym roku stracić nawet 17 mld dolarów. Problem fałszywych transakcji, których przestępcy dokonują dzięki skradzionym danym bankowym i przejmowaniu kont klientów, rośnie wraz z popularnością e-handlu. Z pomocą sklepom coraz częściej przychodzą programy bazujące na sztucznej inteligencji. W ciągu kilku sekund analizują one setki danych: monitorują zachowania każdego klienta na stronie i oceniają ryzyko oszustwa. W przypadku podejrzanych transakcji mogą np. zażądać dodatkowej weryfikacji tożsamości mailem czy SMS-em oraz wysłać alert do odpowiedniego pracownika. Chroni to nie tylko sklep, ale też klientów, gdyż znacznie utrudnia przestępcom wykorzystywanie kradzionych kont czy danych z kart kredytowych.

Prywatny asystent podczas zakupów
90% konsumentów chętniej korzysta z usług sklepu, który natychmiast odpowiada na pytania.  Aby sprostać tym oczekiwaniom, działy obsługi klienta coraz częściej zastępują chatboty. Dzięki inteligentnym algorytmom rozumieją one kontekst rozmowy, mogą nawet wykrywać zdenerwowanie klienta oraz ostrzegać pracowników sklepu o konieczności szybkiego kontaktu i rozwiązania problemu. Wirtualny asystent pomaga wyszukać przedmioty na podstawie zdjęć, sprawdza dostępność towarów, przyjmuje zwroty i reklamacje, ale też dobiera prezent do okazji, proponuje zniżki, dodatki i produkty zgodne z zainteresowaniami danej osoby, doradza w zakupach oraz pomaga porównywać oferty.

"Personalizacja pozytywnie wpływa na tzw. customer experience, czyli wrażenia klienta. Nie chodzi tu jednak o nakłanianie do zakupu produktów, których użytkownik nie potrzebuje, ale o lepsze dopasowywanie ofert czy zniżek do potrzeb konkretnej osoby. Inteligentne algorytmy umożliwiają ocenę poziomu satysfakcji klientów i na tej podstawie wskazują elementy e-sklepu, które należy poprawić. Zyskują na tym obie strony: zwiększa się lojalność wobec marki, a klienci oszczędzają czas potrzebny na szukanie produktów i porównywanie cen" - wskazuje Luca Mastroianni, Head of International w firmie PrestaShop.

Źródło: PrestaShop