Citrix Systems, wspiera powrót pracowników do pracy w biurach poprzez wykorzystanie funkcji mikroaplikacji wbudowanych w rozwiązanie Citrix Workspace. Dzięki niemu klienci i partnerzy mogą bezpiecznie relokować pracowników z powrotem do biur, poprawić ich zadowolenie oraz umożliwić im skuteczne dostosowanie się do nowych realiów.
"Postępujące rozluźnienie restrykcji powoduje, że wiele firm rozważa jak i kiedy przywrócić swoich pracowników do pracy w biurach. Dla wielu z nich jasne staje się, że ten powrót nie będzie jednocześnie oznaczał powrotu do tej samej rzeczywistości. Citrix zapewnia rozwiązania do bezpiecznej i elastycznej pracy od ponad trzech dekad stąd wiemy, jak pomóc firmom w powrocie do działań biznesowych, jednocześnie mając na uwadze ludzkie bezpieczeństwo i satysfakcję z pracy" - mówi Tim Minahan, Wiceprezes Citrix odpowiedzialny za strategię biznesową.
Do tej pory biura były miejscami gdzie ludzie rozmawiali swobodnie na korytarzach czy w kuchni, współpracowali i byli innowacyjni. Zalecenia mające na celu spowolnienie rozprzestrzeniania się koronawirusa to zmieniły. Fizyczne biura muszą być teraz dostosowane do zapewnienia odpowiedniego dystansu społecznego, a plany pracy zmienione tak, by zmniejszyć liczbę osób przebywających jednocześnie w budynkach. Część pracowników z pewnością będzie poddawana kontroli sanitarnej przed wejściem, a spotkania z osobami z zewnątrz mogą wciąż podlegać ścisłym restrykcjom.
Nie ma rozpisanych, gotowych scenariuszy na to, jak w pełni bezpiecznie przywrócić ludzi do pracy w biurach, niemniej jednak wykorzystanie do tego odpowiedniej technologii i nabytych w ostatnich miesiącach doświadczeń jest w stanie wskazać firmom kierunek, by zrobić to jak najrozsądniej.
Rozwiązanie zaprojektowane z myślą o ludzkim zadowoleniu
Citrix Workspace pozwala firmom zapewnić spójne doświadczenie zawodowe, które umożliwia pracownikom osiągać jak najlepsze wyniki w pracy, jednocześnie dbając o ich bezpieczeństwo i zdrowie w środowisku biurowym. Wykorzystując nowe funkcje mikroaplikacji w przestrzeni pracy, organizacje mogą zarządzać istotnymi zadaniami związanymi z ponownym otwarciem biur w ramach takich obszarów jak HR, obsługi prawnej, zarządzania nieruchomościami i infrastrukturą IT. W tym mają możliwość:
• Przeprowadzania analiz gotowości pracowników do pracy
• Identyfikowania i zarządzania kluczowymi dla pracowników elementami, takimi jak miejsce, w którym będą siedzieć lub jak będą organizowane spotkania z klientami oraz innymi członkami zespołu
• Egzekwowania zasad bezpieczeństwa
• Przeprowadzania diagnostyki zdrowia i samodzielnej certyfikacji
• Zarządzania ilością osób w biurze w celu zapewnienia dystansu społecznego
• Mapowania lokalizacji i śledzenia sieci kontaktów
• Projektowania strategii komunikacyjnych
Wiele organizacji stara się efektywnie zarządzać zespołami pracowników w rozproszonych środowiskach i jednocześnie zwiększać ich zaangażowanie. Nie jest to łatwe. By pomóc firmom korzystać z rozwiązań IT, które pomogą im to osiągnąć Citrix uruchomił centrum zasobów back-to-office (back-to-office resource center). To baza wiedzy, w której firmy mogą uzyskać dostęp do prezentacji i materiałów demo dotyczących poszczególnych technologii, a także szablony użycia i zestawy najlepszych praktyk.
Źródło: Citrix