Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco rozszerza możliwości platformy Webex

Cisco WebexBezpieczne technologie do współpracy, które pomagają użytkownikom pracować w dowolnym miejscu, mają kluczowe znaczenie dla każdego CIO. Wywierają presję na zespoły IT, które muszą obsługiwać proces niespotykanego dotąd masowego przejścia na pracę zdalną, jednocześnie planując powrót do biura. Firma Cisco ogłosiła wprowadzenie ważnych zmian w platformie Webex, z myślą o wsparciu jej użytkowników.

Zmiany obejmują między innymi: wiodące w branży mechanizmy bezpieczeństwa, inteligentnie zbierane i przydatne informacje zapewniające spójność doświadczeń użytkownika oraz integracja z Box. Ponadto, integracja z Epic na potrzeby opieki zdrowotnej zapewni pacjentom możliwość kontaktu z dostawcami niezbędnych świadczeń medycznych.

"Naszym celem jest zapewnienie pracownikom, głowom państw, dostawcom usług medycznych i wielu innym osobom możliwości kontaktu i efektywnej pracy w jeszcze bezpieczniejszych warunkach. Jeszcze przed pandemią Cisco było jednym z największych na świecie dostawców narzędzi do współpracy, obsługującym prawie połowę światowych wideokonferencji. Obecnie odnotowujemy trzykrotnie wyższy ruch. Jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać naszych klientów, kiedy najbardziej nas potrzebują i będziemy nadal iść naprzód, także w tym trudnym okresie" - powiedział Javed Khan, wiceprezes i dyrektor generalny Cisco Collaboration Group.

Najważniejsze nowości:
• Większa przepustowość, by użytkownicy wciąż mogli liczyć na Cisco Webex.
Webex stał się kołem ratunkowym dla szpitali, rządów, szkolnictwa oraz dużych i małych firm. Aby sprostać wymaganiom i nadal zapewniać jakość, jakiej oczekują użytkownicy, Cisco zainwestowało w globalny rozwój możliwości platformy Webex, która obecnie obsługuje trzykrotnie większe przepustowości.
• Więcej funkcji bezpieczeństwa, aby użytkownicy mogli pozostać w kontakcie, być bezpieczni i pracować efektywnie. Wzrost popularności pracy zdalnej na całym świecie spowodował, że kwestie bezpieczeństwa i prywatności stały się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Cisco dba o bezpieczeństwo, prywatność i przejrzystość – właśnie dlatego rozwiązania do współpracy od Cisco cieszą się zaufaniem 95% firm z listy Fortune 500. Opierając się na mechanizmach bezpieczeństwa platformy Webex, rozbudowano funkcję przechowywania danych jako zabezpieczenia przed ich utratą (DLP) oraz w celu spełnienia wymogów prawnych. Zapewnia to bezpieczeństwo i ochronę wszystkich elementów spotkań – nagrań, transkrypcji, zadań i najważniejszych fragmentów - na dotychczas niespotykanym poziomie. Rozbudowano również kompleksowe rozwiązania w zakresie kryptografii, wprowadzając 256-bitowe szyfrowanie AES w trybie GCM, zapewniając tym samym jeszcze lepszą ochronę danych podczas spotkań i utrudniono ingerencję osobom z zewnątrz.
• Nowe rozwiązania pomagające zarządzać większą liczbą pracowników zdalnych i przygotować się na powrót do biura. Według nowego badania przeprowadzonego wśród CIO, „CIO Perspectives 2020”, ponad dwie trzecie z nich uważa, że w obecnej rzeczywistości złożoność IT stanowi największe wyzwanie. Najczęściej padające pytania to: „Jak możemy najskuteczniej wspierać pracowników pracujących zdalnie?” oraz „W jaki sposób zapewnić większe bezpieczeństwo podczas spotkań w biurze?” Aby pomóc zespołom IT znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania, Cisco Webex Control Hub zapewnia inteligentnie gromadzone i praktyczne informacje, umożliwiające IT zarządzanie wszystkimi aspektami współpracy z poziomu jednego ekranu, niezależnie od tego, czy pracownicy są w domu, czy w biurze. Oto kilka przykładów zastosowań Control Hub w czasach COVID-19:
• Natychmiastowe wdrożenia Webex Assistant, asystentów głosowych dla urządzeń w salach konferencyjnych. Dzięki Control Hub wdrożenie jest proste, nawet jeśli dysponuje się dziesiątkami tysięcy urządzeń. Rozwiązanie pozwala ograniczyć do minimum konieczność dotykania ekranu lub touchpada we wspólnie użytkowanej przestrzeni.  
• Wykorzystanie szczegółowych informacji na temat użytkowania sal konferencyjnych, nie tylko w celu opracowania harmonogramów sprzątania, ale także w przyszłości podczas projektowania przestrzeni biurowej. Można łatwo ustalić, które sale używane są najczęściej. Dane można wykorzystać do opracowania harmonogramów sprzątania lub ponownie zaaranżować przestrzeń do spotkań, aby lepiej spełniała wymagania.
• Analiza danych dotyczących „spotkań w czasie rzeczywistym”, aby skuteczniej rozwiązywać problemy, a także zrozumieć zmieniające się modele pracy podczas powrotu do biura.
• Analiza trendów użytkowania, pozwalająca określić, w które usługi i urządzenia organizacja powinna inwestować.
• Łatwe rozwiązywanie problemów i wspieranie zdalnych pracowników, aby zapewnić wysoką wydajność pracy.

Cisco dodało do Control Hub funkcję UC opartą na chmurze, która upraszcza pracę działów IT przy wdrożeniach hybrydowych i rozszerza możliwości analityczne Webex Calling.

Dodatkowo, aby pomóc w pracy w dowolnym miejscu, zintegrowano Webex Teams i Box, wiodącą platformę do zarządzania treścią w chmurze, z której korzysta 68% firm z listy Fortune 500 i prawie 100 tys. firm na całym świecie. Oczywiście Webex Teams posiada już wbudowany mechanizm udostępniania plików, cechujący się wysokim poziomem bezpieczeństwa i wygodą użytkowania. Obecnie klienci mogą zdecydować się na korzystanie z Box, jak również z innych platform, z którymi przeprowadzono integrację.

Dzięki integracji z Epic, Cisco ułatwia pacjentom i dostawcom świadczenie i korzystanie z usług medycznych.

Usługi telemedycyny szybko stały się popularnym rozwiązaniem, umożliwiając lekarzom opiekę nad pacjentami przy zachowaniu fizycznego dystansu. Integracja z oprogramowaniem do obsługi elektronicznej dokumentacji medycznej Epic umożliwia dostawcom usług korzystanie z Webex Teams w celu przeprowadzania wizyt wideo z pacjentami, przeglądania dokumentacji medycznej i jej aktualizowania. Pacjenci nie muszą niczego pobierać - po prostu logują się za pośrednictwem przeglądarki internetowej w ramach dobrze zabezpieczonej sesji i są w kontakcie z lekarzem. Ponad 250 milionów pacjentów ma aktualną dokumentację w Epic. Inni partnerzy Cisco również tworzą i wdrażają aplikacje i rozwiązania z dziedziny telemedycyny, pomagając lekarzom świadczyć usługi na rzecz pacjentów na całym świecie.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja