Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Konsekwencje prawne dla ofiar ataków ransomware

RansomwareCzęść konsumentów żąda wyciągnięcia konsekwencji prawnych wobec firm, które padają ofiarą ataków typu ransomware. Nie brakuje opinii, że ukarane powinny zostać osoby zasiadające na najwyższych stanowiskach.

O ile jeszcze do niedawna klienci nie przywiązywali wagi do sposobu w jaki firmy oraz instytucje zabezpieczają dane, o tyle w ostatnim czasie coraz częściej zadają pytania dotyczące tej kwestii. Veritas Technologies przeprowadził badanie wśród 12 tysięcy konsumentów z sześciu krajów (Chiny, Japonia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA), które miało na celu poznać ich oczekiwania wobec polityki bezpieczeństwa prowadzonej przez podmioty gospodarcze. Aż 79 proc. respondentów uważa, że najważniejszym elementem ochrony jest oprogramowanie zabezpieczające, zaś 62 proc. wskazuje na backup. Co ciekawe, społeczeństwo nie użala się nad organizacjami poszkodowanymi przez ransomware. Wręcz przeciwnie - żąda wobec nich  wyciągnięcie surowych konsekwencji. 65 proc. badanych przyznaje, że muszą one wypłacać swoim klientom odszkodowania, zaś 9 proc. twierdzi, że odpowiedzialność za straty spowodowane przez cyberatak ponosi dyrektor generalny, który powinien trafić za kratki. 44 proc. uczestników badania zadeklarowało, iż przestanie kupować produkty lub usługi od firmy będącej ofiarą cyberataku.

Veritas Technologies odkrył kilka interesujących wzorców zachowań, charakterystycznych dla  konsumentów z poszczególnych krajów. Przykładowo Chińczycy mają skłonności do zmiany zdania na temat negocjacji z cyberprzestępcami. 80 proc. respondentów z tego kraju uważa, że nie należy negocjować z napastnikami. Ale w sytuacji, kiedy staje się to osobistym problemem, wskaźnik  spada do 16 proc. Francuzi wykazują się dużą tolerancją wobec ofiar cyberataków. Tylko 24 proc. obwinia szefów firm, a ponad 50 proc. przypisuje winę jedynie napastnikom. Natomiast Amerykanie najchętniej karaliby osoby zarządzające poszkodowanymi przedsiębiorstwami - w ten sposób uważa 41 proc. badanych.

"Cieszymy się, że klienci zaczynają stawiać wysokie wymagania w zakresie ochrony danych wobec dostawców produktów oraz usług. Taka postawa przyczyni się do tego, że wielu decydentów zacznie przywiązywać dużo większą wagę niż dotychczas do zabezpieczania zasobów cyfrowych. Szkoda, że Veritas Technologies nie dotarł do rodzimych konsumentów. Z moich obserwacji wynika, że najbliżej jest nam do Francuzów. Choć w kwestiach dotyczących negocjacji z hakerami, myślimy bardzo podobnie jak Chińczycy" - mówi  Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Badanie Veritas Technologies pokazuje pewien paradoks związany z wypłaceniem okupu. 71 proc. konsumentów chce, aby firmy przeciwdziałały cyberprzemocy i nie prowadziły jakichkolwiek negocjacji z napastnikami. Ale kiedy problem dotyczy bezpośrednio firm, od których respondenci nabywają produkty bądź usługi, punkt widzenia respondentów wyraźnie się zmienia - 55 proc. uważa, że należy zapłacić okup.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja