Za sprawą COVID-19 ogromna większość osób pracuje zdalnie, z domu, w trybie ciągłym. Wiele firm w krótkim czasie musiało rozbudować swoje rozwiązania oferujące zdalny dostąp by go umożliwić na taką skalę. Zastosowały w tym celu technologię wirtualnej sieci prywatnej (VPN), która od dłuższego czasu jest stosowana jako główna metoda uzyskiwania dostępu do firmowych aplikacji i danych spoza siedziby firmy. Jednakże VPN nie jest rozwiązaniem wolnym od wad.
Praca mobilna okazała się być równie efektywna i utrzymująca podobny poziom zaangażowania ludzi w obowiązki, jednocześnie umożliwiając o wiele większą elastycznością działania i łączenia różnych sfer życia. Niestety nagłe, masowe wykorzystanie dostępu zdalnego stworzyło również nowe problemy z zakresu bezpieczeństwa, w tym szersze możliwości potencjalnych ataków phishingowych czy "denial-of-service”, a także prób włamań i kradzieży danych.
Firmy nie powinny korzystać z VPN do zapewnienia pracy zdalnej w długoterminowej perspektywie, dla tak szerokiej gamy pracowników jak ma to miejsce obecnie. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie poznasz z lektury artykułu, którego autorem jest Sebastian Kisiel z Citrix Systems Poland.
Przeczytaj koniecznie:
-> Dlaczego praca zdalna nie powinna opierać się na technologii VPN?