Niektóre sektory doświadczają bezprecedensowego popytu, podczas gdy inne pozostają zablokowane lub znacząco ograniczone. Dane dotyczące ataków w tym okresie nie są jeszcze ostatecznie zweryfikowane, ale widoczna już jest wyraźna ewolucja zachowania cyberprzestępców i nowe trendy.
"W Shape Security przetwarzamy codziennie pod kątem cyberbezpieczeństwa ponad 2 miliardy transakcji dla największych banków na świecie, detalistów, agencji rządowych i linii lotniczych. W ciągu jednego tygodnia od ogłoszenia pandemii (lockdown) nastąpiły ogromne zmiany: ruch do dostawców internetowych artykułów spożywczych w naszej sieci wzrósł o 400%, a liczba logowań na kontach inwestycyjnych o 53%. Rezerwacje podróży online spadły o 75%, rejestrowanie nowych list płac zmniejszyło się o połowę. Ponadto, w porównywanych okresach, o 35% spadły międzynarodowe transfery pieniężne".
Zapraszamy do lektury artykułu, w którym Dan Woods z Shape Security w F5 omawia zmiany dotyczące w ruchu konsumenckim online podczas pandemii oraz podaje kilka wskazówek na temat tego jak zapewnić skuteczną cyberobronę.
Przeczytaj koniecznie:
-> Jak zapewnić skuteczną cyberobronę w dobie pandemii?